۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۷۸۳۰۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

نماز انسان ها نسبت به دیگر موجودات کامل‌ترین نماز است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: فرق بین نماز انسان، فرشتگان، جمادات و دیگر موجودات در آن است که نماز انسان ها کاملترین نماز به شمار می‌رود بنابراین نمازی که انسان اقامه می‌کند عنایت الهی است.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد رسول اکرم تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نماز عبادتی است که نه تنها فرشتگان بلکه همه موجودات اهل اقامه آن هستند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید: کل موجودات عالم مدام در تسبیح الهی و اقامه نماز به سر می‌برند و پروردگار عالم را منزه از هر عیب و نقص می‌دانند و به عبادت او می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اینکه نمازگزار باید به معنای نماز معرفت داشته باشد، ابراز کرد: انسان باید بداند که وجود مقدس الهی از هر عیب و نقصی منزه است و همه کمبودها و عیوب که منجر به رنج انسان می‌شود از خود انسان صادر می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر انسان تسبیحات و نماز موجودات را نمی‌بیند یا به آن علم ندارد دلیل بر نبودن نیست و نمی‌تواند منکر آن شود و خداوند در قرآن کریم به این حقیقت اشاره کرده است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه کل موجوداتی که تسبیح و به نماز الهی مشغول هستند هم به تسبیح خودشان آگاه هستند و هم معرفت به نمازشان دارند، گفت: فرق بین نماز انسان، فرشتگان، جمادات و دیگر موجودات در آن است که نماز انسانها کاملترین نماز به شمار می‌رود بنابراین نمازی که به انسان اقامه می‌کند عنایت الهی است.

این دانشمند فرزانه عدم اقامه نماز را زمینه بیگانه شدن با خداوند متعال دانست و خاطر نشان کرد: فرشتگان آسمان برای دوگروه دعا می‌کنند نخست انسانهای مومن و دیگر نمازگزاران هستند، انسان مومن دارای ایمان باطنی و بیرونی هستند و نماز جلوه ایمان بیرونی است که در او تجلی یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: در قیامت انسانهای تارک الصلاة در مقابل بهشتیان قرار می‌گیرند تا آنان را ببینند و این بالاترین عذاب برای آنان محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه درباره اینکه گرفتاری انسانهای نمازگزار کمتر از انسانهای بی نماز است، گفت: گرفتاری انسان از سوی خودش به وجود می‌آید.

استاد اخلاق تصریح کرد: فرشتگان در قیامت از خداوند درخواست می‌کنند که نمازگزاران را مورد عفو خود قرار دهد، شفاعت ائمه اطهار در قیامت شامل نمازگزاران می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات