۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۷۷۸۵۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری نخستین دوره مسابقات اذان و دعاخوانی در حوزه علمیه امام باقر(ع) شوش، برگزاری هفتمین طرح «وَ رَتِّلِ الْقُرآنَ تَرْتيلاً» در سوسنگرد و برگزاری نخستین سالگرد شهید مدافع حرم عباس کردونی از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد ره‌انجام، مسؤول دارالقران حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات اذان و دعاخوانی مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش، ابراز داشت: مسجد جوادالائمه(ع) مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) میزبان این مسابقات بود

مسؤول دارالقران مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش گفت: این مسابقات برای نخستین بار در مدرسه برگزار شده و به عنوان یک مقدمه است تا دوره‌های آینده مسابقات قرآنی به آن اضافه خواهد شد.

وی با بیان این که در هر رشته از مسابقات ۳ نفر به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی خواهند شد، افزود: از نفرات برتر این دوره از مسابقات تجلیل خواهد شد؛ هدف از برگزاری این مسابقات جذب طلاب مدارس علمیه به شرکت در مسابقات قرآنی است.

برگزاری نخستین سالگرد شهادت شهید علیرضا حاجیوند قیاسی

براساس این گزارش، نخستین سالگرد شهادت شهیدمدافع حرم علیرضا حاجیوند قیاسی در دزفول برگزار می‌شود. علی زمانی‌راد قاری مطرح استان در این برنامه به تلاوت آیاتی از قرآن می‌پردازد.

بنابراین گزارش، پخش نماهنگ گزارش مراسمات شهید، روایت‌گری دوستان و همرزمان شهید و مداحی مسعود امیری از برنامه‌های این مراسم است.  سالگرد شهادت شهید حاجیوند قیاسی شامگاه امروز چهارشنبه ۱۳بهمن‌ماه در حسینیه گلزار شهیدآباد برگزار خواهد شد.

در ادامه گزارش، شهید علیرضا حاجیوند قیاسی سومین شهيد مدافع حرم شهرستان دزفول است. وی متولد ۱۳۶۴ و عضو شورای بسیج ادارات دزفول است که به عنوان داوطلب بسیجی برای مقابله با گروه‌های تکفیری به سوریه اعزام شد.

گفتنی است، وی ۱۴ بهمن سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمده است. این شهید در وصیتنامه خود نوشته است:«ازخدای رحمن و رحیم خود شاکرم که بعد از چندین بار آماده رفتن شدن، آخر به آرزوی قلبی خود رسیدم و این لیاقت را پیداکردم تا ازحرم اهل‌البیت(ع) و اهداف انقلاب اسلامی که از انقلاب سرخ حسین(ع) منشأ گرفته است دفاع کنم».

برگزاری هفتمین طرح «وَ رَتِّلِ الْقُرآنَ تَرْتيلاً» در سوسنگرد

صادق مزرعه‌فرد، نائب رئیس جامعه قرآنی دشت‌آزادگان با اشاره به برگزاری هفتمین کرسی تلاوت قرآن کریم در این شهرستان، اظهار داشت: این کرسی تلاوت قرآن کریم در قالب طرح قرآنی «وَ رَتِّلِ الْقُرآنَ تَرْتيلاً» در سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که کرسی تلاوت قرآن کریم شامگاه امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، بیان داشت: این کرسی تلاوت پس از نماز مغرب و عشاء آغاز خواهد شد؛ علی کروشاوی و علی داغری از قاریان شهرستان سوسنگرد به عنوان قاریان این جلسه از این طرح در محل برگزاری کرسی تلاوت حضور خواهند یافت.

نائب رئیس جامعه قرآنی دشت‌آزادگان با اشاره به اینکه مسجد فاطمه‌زهرا(س) کوی مشروطه شهرستان سوسنگرد میزبان این جلسه از این طرح خواهد بود، افزود: تفسیر آیات تلاوت شده از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین شمیل‌پور، امام جمعه شهرستان سوسنگرد از دیگر برنامه‌های این طرح خواهد بود.

برگزاری نخستین سالگرد شهید مدافع حرم عباس کردونی

براساس این گزارش، نخستین سالگرد بسیجی شهید مدافع حرم عباس کردونی شنبه ۱۶ بهمن‌ماه در اهواز در اهواز برگزار خواهد شد. آیت‌الله دکتر حیدری به عنوان سخنران در این مراسم حضور خواهد یافت.

بنابراین گزارش، نخستین سالگرد بسیجی مدافع حرم عباس کردونی با مداحی نریمان پناهی و خاطره‌گویی سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار خواهد شد. قاسم مقدمی نیز به عنوان قاری قرآن این مراسم را با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز خواهد کرد.

گفتنی است، نخستین سالگرد شهید مدافع حرم عباس کردونی ساعت ۲۰ شنبه ۱۶ بهمن‌ماه در حسینیه ام‌البنین(س) واقع در آسیاآباد نبش خیابان ۷، روبروی زیرگذر برگزار خواهد شد./9453/303/ب2

ارسال نظرات