۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۷۷۷۰۳
حجت الاسلام و المسلمین تقوی:

مدرسه فیضیه همواره محل انتشار مبانی عرفانی و علمی بوده است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: شناخت رهبری انقلاب ضروری است، ایشان از مکتب فقه و فقهات برخاست و پرچم استقلال و آزادی را برافراشت، به دنبال امام راحل شاگردانش نیز راه ایشان را نیز پیمودند، مدرسه فیضیه همیشه محل انتشار مبانی عرفانی و علمی بوده است و شاگردان امام هم این تفکرات را ترویج کردند.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در همایش بزرگداشت و تجلیل خیرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور که صبح امروز در تالار آدینه برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نقشه جهانی دنیا را تغییر داد و به منزله یک زلزله جهان را تکان داد، اظهار داشت: این انقلاب جهان را متوجه خودش کرده و نباید فراموش کرد که نقطه آغاز این نقطه فیضیه بوده است.

وی ادامه داد: در اصل فیضیه بصیرت و بیداری را در ذهن‌ها افشاند و کسی که رهبری این انقلاب را بر عهده گرفت یک شخصیت رشید و وارسته و مرجع عالیقدر بود که از این فیضیه برخاست، در واقع از ایوان همین فیضیه فریاد بیداری سر داده شد و مردم را از مسائل انحرافی نظام طاغوتی آگاه ساخت.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد: شناخت رهبری انقلاب ضروری است، ایشان از مکتب فقه و فقهات برخاست و پرچم استقلال و آزادی را بر شانه همت حمل و برافراشت، به دنبال امام راحل شاگردانش نیز راه ایشان را نیز پیمودند، مدرسه فیضیه همیشه محل انتشار مبانی عرفانی و علمی بوده است و شاگردان امام هم این تفکرات را ترویج کردند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی یادآور شد: انقلابی با مایه‌های اسلامی به ویژه عاشورایی در ایران شکل گرفت، مردم ما از همان اول برگه هویت انقلاب خود را با نهضت حسینی به دنیا معرفی کردند، آنقدر مایه‌های اسلامی و عاشورایی در این انقلاب فراوان است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را انکار کند، این انقلاب از متن اسلام گرفته شده و به جامعه سرایت کرده است که پیشاپیش آن هم روحانیت بوده است.

وی افزود: مردم به دنبال رهبرشان این انقلاب را همراهی کردند، همین روند انقلاب و عظمت‌هایی که این انقلاب درست کرده کافی است و باید آن را تقویت نمود و همین فرهنگ می‌تواند جلوی جریان‌های فرهنگی بایستد، فرهنگی که از حوزه‌ها بیرون می‌آید نشان می‌دهد که آنها همیشه حامی کشور هستند و این فرهنگ را در زمان انقلاب به خوبی نشان دادند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه اگر بخواهیم استقلال و آزادی ما حفظ شود به فرهنگ حوزه‌ها نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: برای مقاومت در مقابل گرگ‌های این روزهای دنیا باید از این فرهنگ پیروی و آن را تقویت کرد، حوزه‌های علمیه خواهران نقش بی‌بدیلی دارند و در آینده اوج بیشتری از حوزه‌های خواهران خواهیم دید.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ابراز داشت: ما در بحث حوزه‌های علمیه خواهران خیلی عقب هستیم که این امر ریشه تاریخی دارد، بانوان در رابطه با از بین بردن بدعت‌ها و خرافات دینی که وجود دارد نقش اساسی داشتند، بانوان ما توانستند از نظر فکری و فرهنگی در خانواده‌ها تاثیرگذار باشند، اگر رشته‌های متناسب با نیاز روز در حوزه‌های علمیه بانوان با انتساب به معارف دینی تعریف شود می‌توانند به زوج‌های جوان و خانواده‌ها کمک کنند.

وی بیان کرد: ما باید خیرین را بشناسیم و خیرسازی کنیم، اینکه از این ظرفیت چگونه باید استفاده کرد خیلی مهم است، مردم باید به کار خیر دعوت شوند و نباید باب خیر را بست، جامعه باید از کار خیر لطیف شود، کسی که کار خیر کند به دنبال شرارت و ظلم نمی‌رود و در واقع کار خیر یک کار تربیتی است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه خیرین یک ظرفیت هستند، گفت: خیرین را باید مدیریت کرد، اینکه چگونه ظرفیت‌سازی کنیم و بستر برای دیگران فراهم کنیم نیز کار مهمی است، ائمه جماعات یکی از فعالیت‌های مهمش تربیت طلاب است و تربیت نیرو در حال حاضر حرف اول را می‌زند، کادرسازی نیز برای کشور امری مهم است و ائمه جماعات در این امر نقش دارند./816/202/ب2

ارسال نظرات