۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۷۶۹۹۵
حجت الاسلام ریاضی:

طرح‌های جدید ستاد امر به معروف آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

دبیر ستاد احیای امر به‌‏ معروف و نهی‌ از منکر آذربایجان شرقی گفت: به زودی گروه‌های طلایه ‌داران در محلات، یاوران معروف در ادارات و یارآوران در مدارس به منظور ترویج این فریضه الهی فعال خواهند شد.
امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام یوسف ریاضی، دبیر ستاد احیای امر به‌‏ معروف و نهی‌ از منکر آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این که این ستاد وظیفه ای عملی ندارد اظهار داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان برای پیش بردن برنامه های خود به همکاری تمامی دستگاه های دولتی و غیردولتی نیاز دارد.

دبیر ستاد احیای امر به‌‏ معروف و نهی‌ از منکر آذربایجان شرقی از اجرای طرح ابتکاری و جدید ویژه اقشار مختلف جامعه خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی گروه‌های طلایه ‌داران را در محلات، یاوران معروف در ادارات و یارآوران در مدارس به منظور ترویج این فریضه الهی فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: تلاش ستاد بر این است که هر کس در هر محیطی که قرار دارد به این واجب دینی عمل کرده و اگر در این راستا با ناهنجاری و معصیتی نیز برخورد شد؛ تذکر دهند زیراکه اقدام و عمل در این خصوص برعهده‌ دولت است. از سوی باید در جامعه شرایطی را فراهم کنیم تا افراد نقدپذیر شده و به فرد آمر آموزش‌ های لازم داده شود.

حجت الاسلام ریاضی با بیان این‌که فرایض امر به معروف و نهی از منکر رسالتی همگانی و بر عهده هر مسلمانی است، گفت: تا زمانی که مردم در این حوزه ورود پیدا نکنند، این فریضه نیز به درستی اجرا نخواهد شد؛ واقعیت این است که باورهای مردم به دلیل تناقض در توصیه ها و عملکردهایمان دچار تغییر شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی ‌از منکر آذربایجان ‌شرقی، با تاکید بر اینکه در عدم اجرایی شدن قانون امر به معروف، عوامل متعددی دخیل است، ادامه داد: خدشه ‌دار شدن باورهای مردم به تبع عملکرد مسئولان از جمله‌ دیگر عوامل است که نتوانستیم این قانون را اجرایی کنیم.

وی با تأکید بر این‌که بایستی با انجام اقدامات فرهنگی بستر را برای آشنا کردن جوانان با اهمیت و ضرورت این 2 فریضه الهی فراهم کنیم، تصریح کرد: مهم‌ ترین انتظار ستاد از دستگاه‌ های دولتی این است که امر به معروف و نهی از منکر را نه به عنوان یک وظیفه اداری بلکه به عنوان وظیفه ‌ای شرعی ببینند.

حجت الاسلام ریاضی با بیان این‌که عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای دیگر احکام الهی در جامعه است، گفت: فراموشی این فریضه دینی راه را برای ورود منکرات در جامعه و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌ها باز می کند، همه باید نسبت به وضعیت جامعه احساس مسؤولیت داشته باشیم./302/935/ب1

ارسال نظرات