۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۷۵۹۸۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

کلام علما در میان مردم انقلاب و تحول ایجاد می کند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به نفوذ بیان علما در میان مردم، گفت: کلام علما و فقهای دینی همواره دارای قدرت تحول در میان مردم بوده است.
مسؤول حوزه علمیه امام صادق قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائم شهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در درس اخلاق خود در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که اخلاق و تهذیب نفس از ضروریات منش طلبگی است، تأکید کرد: طلاب عزیز باید در کنار تحصیل خود به این امر نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که مسؤولیت توأم با تعهد ثمره بخش خواهد بود، تأکید کرد: تعهد لازمه هر کاری است چرا که تعهد انسان را در هر کاری پایبند به اصول صحیح می کند.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر تخصص را لازمه اصلی در کنار تعهد دانست و با بیان این که علمای اسلام متخصصان در امر دین هستند، افزود: تخصص و تعهد دو بال به منزله پیشرفت هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت تخصص در دین، افزود: پیغمبر اکرم افرادی را برای کسب تخصص به نقاط دور دست می فرستاد تا با کسب مهارت در زمینه های مختلف خدمت رسان جامعه اسلامی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان این که برای بدست آوردن تخصص راهی جز تحصیل علم نیست، تاکید کرد: طلاب باید از فرصت علم آموزی که در اختیار آنها قرار داده شده به نحو شایسته بهره گیرد و نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، داشتن ایمان را لازمه کسب علم معرفی کرد و گفت: ایمان توأم با علم موجب ارتفاع درجات است و علم بدون تقوا و ایمان مانع رسیدن انسان به تعالی و سعادت حقیقی خواهد شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شیطان به دنبال فریب انسان مؤمن عالم است، خاطرنشان کرد: اگر شخصی که دارای موقعیت ایمانی و فقاهتی و سیاسی است، دچار گمراهی شود دشمنان قسم خورده اسلام شادمان می شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به حالات مرحوم سید حسن شیرازی اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی که این شخصیت بزرگ به مرجعیت رسید دشمنان اسلام کمر همت بر دشمنی بیشتر نسبت به اسلام بستند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی نظرات امام خمینی(ره) درباره شخصیت برجسته سید حسن شیرازی را یادآور شد و گفت: ایشان فرمودند که آن نصف سطر جناب میرزای شیرازی مملکت را از حلقوم خارجی ها بیرون کشید.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر فتوای علامه شیرازی را دارای تأثیری بسیار در به پا کردن انقلاب میان مردم و علما دانست و افزود: تأثیر این فتوا به حدی بود که زنان دربار ناصرالدین شاه نیز قلیان ها را شکستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که کلام علما در میان مردم انقلاب و تحول ایجاد می کند، اظهار داشت: دشمنی سران استکبار با انقلاب اسلامی به جهت ترس آن ها از این مطلب است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران به ضرورت مقابله با دشمن در این عرصه تأکید کرد و با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب همواره به دنبال توطئه افکنی و نفاق علیه اسلام ناب بوده اند، بیان داشت: باید در مقابل توطئه های دشمن هوشیار بود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی ادامه داد: امروز خط مقدم انقلاب اسلامی فراتر از مرزها و در کشورهای منطقه است چرا که اقتدار جمهوری اسلامی و اقتدار اسلام با این امر مهم حفظ می شود و نباید برای حرف افراد ساده لوح اهمیتی قائل شد./950/202/ب2

ارسال نظرات