۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۴۷۵۷۴۲
استاد حوزه علمیه:

بسیاری از افراد وسواس نوسان در رفتار دارند

استاد حوزه علمیه مریانج گفت: بسیاری از افراد وسواسی نوسان در رفتار دارند و در ابتدای کار روان درمانی و در اوضاع خطرناک تر دارودرمانی و بعد روان درمانی صورت می گیرد و در موارد خفیف باید تا 8 ماه دارو مصرف کند.
دوره آموزشی آشنایی با مهارت های مشاوره دوره آشنايي با مهارت مشاوره و راهنمايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید مهدی موسوی، استاد حوزه علمیه مریانج شب گذشته در دومین روز از نشست تربیت مشاور در مدرسه آخوند همدان گفت: در مسأله وسواس باید فرد را به گونه ای کنترل کرد که تنها از یک نفر سؤالات شرعی خود را بپرسد و از قبل بگوید که من مبتلا به وسواس هستم.

وی افزود: افراد در عین حالی که در این بیماری مسأله دان هستند برخی کارهای احمقانه و پیش پا افتاده انجام می دهند که باید دانست که افراد وسواس رفتار و مناسک ویژه خود را دارند.

استاد حوزه علمیه مریانج با اشاره به جایگاه توجه به افراد وسواسی در جامعه، خاطرنشان کرد: وسواس چند شاخصه دارد و باید دانست که رفتارهای فرد در مشکل وسواس غیرارادی است.

وی با بیان این که سبک زندگی امروزی بسیار استرس زا و تنش آور است، گفت: مزاحمت های ذهنی احساس اضطراب و ناراحتی را بر می انگیزند و با ترس و شک همراه هستند.

حجت الاسلام موسوی گفت: آیین مندی به این معنی است که افراد مبتلا به اختلاس وسواس بی اختیاری در تلاش برای مقابله با افکار و وسواس اتخاذ می کنند که موجب احساس ایمنی، اطمینان و کاهش اضطراب می شود.

وی افزود: برخی کارها اضطراب را بالا می برند و دلیل تکرار اعمال در فرد وسواسی انجام رفتار وسواسی است چرا که فرد به دنبال انجام دقیق عمل است ولی نمی داند که رفتار وسواسی اضطراب را بالا می برد.

استاد حوزه علمیه مریانج اظهار داشت: بسیاری از افراد وسواسی نوسان در رفتار دارند و در ابتدای کار روان درمانی و در اوضاع خطرناک تر دارودرمانی و بعد روان درمانی صورت می گیرد و در موارد خفیف باید تا 8 ماه دارو مصرف کند.

وی در پایان ابراز داشت: در مسائل روان درمانی تا 3 جلسه برای روان درمانی وسواس پیشنهاد می شود و از یک تا سه سالگی شالوده و بستر وسواس در افراد نهاده می شود./979/203/ب2

 

ارسال نظرات