۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۷۵۶۶۶
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

استقبال دانشگاهیان آذربایجان‌شرقی برای سفر به عتبات عالیات

حجت الاسلام خدیوی گفت: همه ساله شاهد نام.‌نویسی چند برابر ظرفیت دانشگاهیان برای حضور در سفر زیارتی عتبات عالیات هستیم.
حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز اعزام شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات اظهار داشت: برنامه‌های ستاد با برکات ارزشمندی در سال‌های اخیر همراه بوده است.

وی با بیان این‌که همه ساله شاهد نام نویسی چند برابر ظرفیت دانشگاهیان برای حضور در سفر زیارتی عتبات عالیات هستیم، خاطرنشان کرد: امسال نیز ثبت نام میان دانشجویان برای سفر به عتبات عالیات از استان آذربایجان‌شرقی افزایش یافته است که بدلیل محدودیت اقدام به قرعه‌کشی کردیم.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دشمنان که متوجه جریان معنوی عظیم شیعیان حول محور اهل بیت (ع) هستند، گفت: اخیرا در دانشگاه ام ای تی آمریکا با موضوع پیاده روی اربعین مقاله نوشته‌اند و سه دانشجو این موضوع را مورد تحلیل قرار داده اند.

حجت الاسلام خدیوی با اشاره به این‌که استقبال روزافزون عموم اقشار جامعه به ویژه دانشگاهیان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی و سفر زیارتی عتبات عالیات نشان از عمق ارادت شیعیان نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) و نهضت عاشورا دارد، گفت: آذربایجانی‌ها نیز استقبال کم‌نظیری از برنامه‌های ستاد داشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همه کاروان‌های مربوط به دانشگاهیان در شانزدهمین دوره اعزام به سامرا مشرف خواهند شد، گفت: بعد ار فراهم سازی امنیت در سوریه قرار است ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور برای برنامه‌ریزی سفر دانشجویان و اساتید به مرقد حضرت زینب(س) نیز برنامه‌ریزی کند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: نباید به دانشگاهیان به چشم اینکه اهل نماز نیستند نگاه کنیم باید انعکاس رفتار آنها در برنامه های مذهبی و اعتکاف ها و سفرهای معنوی بیش از مردم دیگر هستند.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که کاروان اعزامی عتبات عالیات از برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز بهره مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار زوج‌های جوانی که قصد دارند زندگی خود را بعد از زیارت کربلا و نجف آغاز کنند، خارج از نوبت اعزام خواهند شد./935/202/ب2

ارسال نظرات