۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۷۵۵۴۶
استاد حوزه علمیه ملایر:

محرومیت عاطفی یکی از عوامل مهم افسردگی افراد است

حجت الاسلام اصلاحی گفت: در درمان افسرگی چند عامل مهم است، سختی های مستمر و زیاد، سبک محرومیت عاطفی، جنسی، زندگی پرفشار و فرد افسرده را باید تنها نگذاشت و حمایت عاطفی در این زمینه بسیار مهم است.
حجت الاسلام اصلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد اصلاحی، استاد حوزه علمیه ملایر صبح امروز در دومین روز نشست تربیت مشاور که در حوزه علمیه آخوند برگزار شد با اشاره به آمار نگران کننده افسردگی در جامعه، اظهار داشت: باید ابعاد مختلف افسردگی در جامعه و راه های مقابله با آن بررسی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افسرده خویی همان وجود خلق افسرده در بخش بیشتر روز و در بیشتر روزها به مدت حداقل دو سال با گزارش خود فرد و یا گزارش دیگران است.

استاد حوزه علمیه ملایر گفت: هر کس دو نشانه از این نشانه ها را داشته باشد، افسرده است که از جمله این نشانه ها می توان به کمبود نیرو و کم اشتهایی، تمرکز کم یا دشواری در تصمیم و ناامیدی، بی خوابی یا پرخوری اشاره کرد.

وی افزود: در درمان افسرگی چند عامل مهم است، سختی های مستمر و زیاد، سبک محرومیت عاطفی، جنسی، زندگی پرفشار و فرد افسرده را باید تنها نگذاشت و حمایت عاطفی در این زمینه بسیار مهم است.

حجت الاسلام اصلاحی تصریح کرد: تغذیه خوب، استراحت و فعالیت های روان ساز مورد علاقه فرد و در صورت خفیف بودن دارو درمانی و بعد روان درمانی باید صورت گیرد و اگر درمان ناقص باشد مرض گسترده می شود.

وی در ادامه یادآور شد: راه های خروج از افسردگی باید از کودکی تا امروز برای فرد مورد توجه و بررسی قرار گیرد و راه های درمان افسردگی در چند مورد بیشتر منحصر نیست.

حجت الاسلام اصلاحی با بیان این که امروز جامعه نیازمند توجه بیشتر در امر روان درمانی است، گفت: امروز تعداد افرادی که در جامعه در خطر افسردگی شدید هستند کم نیست و باید برای این موضع چاره اندیشی شود.

استاد حوزه علمیه ملایر ابراز داشت: در جامعه ایران خیلی از مسائل به دلائل مختلف آمار مشخصی وجود ندارد و در اروپا به دلیل شرایط اقتصادی و جغرافیایی مردم بسیار آرام هستند و زندگی آنان از نظم خاصی برخوردار است./979/202/ب2

 

ارسال نظرات