۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۷۵۳۴۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

استحکام صفوف نماز سبب تقویت مرزهای دینی جامعه می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر توجه بیش از پیش به برپایی نماز جماعت در جامعه اسلامی، گفت: استحکام در صفوف نماز سبب استحکام و تقویت بیشتر مرزهای دینی جامعه می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در بازدید از روند اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد، اظهار کرد: جذب جوانان به مسجد و واگذاری امور فرهنگی به آنها زمینه تربیت نسلی دین‌دار و مؤمن را در جامعه فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر توجه بیش از پیش به برپایی نماز جماعت و نماز اول وقت در جامعه، افزود: نماز جماعت عامل استحکام‌بخشی مرزهای دین در جامعه است؛ از این‌ رو فشردگی صفوف نماز سبب استحکام و تقویت بیشتر مرزهای دینی جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: تفقه در دین سبب شناخت مقصد و راه کمال معنوی می‌شود؛ به‌ گونه‌ای که اگر تفقه در دین به همراه علم و دانش و بصیرت باشد پاداش‌های الهی هم مضاعف خواهد شد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه قرآن را یاری‌رسان انسان در زندگی دانست و اضافه کرد: تلاوت قرآن در منزل سبب گرایش کودکان و نوجوانان به این کتاب انسان‌ساز می‌شود.

به گفته وی، اگر موضوع تلاوت قرآن و انس بیشتر با این کتاب آسمانی در خانواده‌ها و جامعه نهادینه شود در آینده شاهد این خواهیم بود که فرزندانمان در جامعه موفق و پویا عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: اگر انسان به نور و روشنایی و بصیرت مجهز باشد، راه رسیدن به کمال را به‌ خوبی طی می‌کند؛ از این‌ رو تفکر در دین و کسب شناخت نسبت به مسائل دینی و معنوی همان چراغ و نور در مسیر رسیدن به کمال است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی در مساجد شهری و روستایی با مدیریت امام جماعت برگزار می‌شود؛ اما همکاری و تعامل مردم، هیأت امنای مسجد و جوانان در زمینه این برنامه‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: برای اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه نیازمند این همکاری هستیم و حضور جوانان در برنامه‌های فرهنگی این امر مهم را تسریع می‌بخشد.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: تشویق اقشار مختلف مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای شرکت در جلسات و برنامه‌هایی که با هدف اعتلای فرهنگ دینی و اصالت‌های مذهبی برگزار می‌شود، از دیگر موارد ضروری است که باید مورد توجه متولیان و مسؤولان مرتبط قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نهاد تبلیغات اسلامی آماده همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناطق مختلف استان است، اظهار کرد: باید تلاش شود برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به‌صورت کیفی، با شرکت شمار بیشتری از مخاطبان و با محوریت مساجد برگزار شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات