۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۷۳۹۵۰
امام جمعه شوش:

ایثارگری مردم خوزستان همگام با کشور و در مسیر انقلاب اسلامی است

امام جمعه شوش با تأکید براین که استان خوزستان در مقاطع گوناگون به خوبی آمادگی خود را عرضه کرده و از جمله این موارد چهار شنبه سیاه اهواز است، گفت: این ایثارگری و فداکاری ها بیانگر همگام بودن مردم خوزستان با کل کشور و حرکت در مسیر امام راحل و پیروی از ولایت فقیه است.
حجت الاسلام سيد محمد امام ، امام جمعه شوش

حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آیه قرآنی «وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران در مقاطع گوناگون فداکاری های بسیاری را به خود دیده است.

وی با اشاره به حرکت ملت ایران از 19 دی تا 22 بهمن ماه 1357، اظهار داشت: ملت ایران و مردم استان های کشور به شکلی شهادت طلبی و ایثارگری های خود را به نمایش گذاشته اند؛ 19 دی ماه در قم، چهلم دی تبریز، یزد و اهواز از جمله این جلوه ها است.

امام جمعه شوش با تأکید براین که استان خوزستان در مقاطع گوناگون به خوبی آمادگی خود را نسبت به دیگر استان ها عرضه کرده و از جمله این موارد چهار شنبه سیاه اهواز است، ادامه داد: در حادثه چهارشنبه سیاه در حسینیه اعظم و مراسم چهلم شهدای یزد در مسجد جزایری اهواز تعداد زیادی شهید شدند.

حجت الاسلام امام افزود: این ایثارگری و فداکاری ها بیانگر همگام بودن مردم خوزستان با کل کشور و حرکت در مسیر امام راحل و پیروی از ولایت فقیه است.

وی تأکید کرد: حرکت انقلابی مردم خوزستان در چهارشنبه سیاه افزون بر سابقه درخشان، تاریخ بیانگر این است که مردم خوزستان ار صدر اسلام تا به امروز پیرو اهل بیت بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوش با اشاره به این که رشادت ها باید ثبت و ضبط شوند و به نسل های آینده انتقال داده شود، خاطرنشان کرد: به عقیده بنده این مسأله سبب فراموشی و غفلت از چهارشنبه سیاه شده است اما این مسأله درست نیست چراکه این موضوع فراتر از شخصی بودن بلکه پیشینه استان خوزستان و فداکاری مردم آن است.

امام جمعه شوش با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی و بیان پیشینه های فرهنگی و مبارزاتی مردم خوزستان برای نسل های سوم و چهارم انقلاب، عنوان کرد: همانگونه که در تقویم برای بعضی مناسبت ها روزی مشخص شده باید چهارشنبه سیاه اهواز نیز ثبت و از طرف مردم و نمایندگان پیگیری شود.

حجت الاسلام امام با اشاره به این که در شهرستان شوش فداکاری و ایثارگری بزرگی در 25 فروردین است که متاسفانه حالت غفلت به خود گرفته و علت آن خود ما هستیم، ادامه داد: رزمندگان این شهرستان هیچگونه اقدام و اظهار علاقه نسبت به بیان آن تاکنون نداشته اند؛ تاریخ ثبت شود تا جای سوال در نسل جدید ایجاد کند و گذشتگان برای نسل جدید تبیین کنند./303/9453/ب1

ارسال نظرات