۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۷۳۶۴۷
عضو مجمع نمایندگان حوزه مطرح کرد؛

ضرورت ارائه واحد درسی تربیت مبلغ برای طلاب

نمانیده طلاب مرند در مجمع نمایندگان طلاب گفت: باید یک واحد درسی تربیت مبلغ به دروس حوزه اضافه شود تا طلاب بتوانند تأثیر بهتری بر مخاطبان خود داشته باشند.
دورہ تربیت مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید نژاد، نماینده طلاب مرند در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در چهل و سومین نشست از هفتمین دوره مجمع نمایندگان که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: لازم است از سنگ تمام گذاشتن رسانه های جمهوری اسلامی در پوشش کامل خبری این مراسم تشکر کنیم.

وی با اشاره به آیه 8 سوره صف خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) اسلام را بر اساس شاخص هایی از قبیل ایمان، معرفت، علم، قسط، عدل، صفا ، صمیمیت، اخوت و کار و پیشرفت دائمی بنا نهاده اند و امام خمینی(ره) هم انقلاب اسلامی را با همین مبانی بنا نهاده اند.

حجت الاسلام سید نژاد افزود: دشمنان انقلاب همیشه در تلاشند که ارزش های اسلامی را کمرنگ کنند ولی همه ما باید توجه داشته باشیم که خواسته دشمن را نقش بر آب کنیم زیرا آنها با حیله و مکر خود می خواهد چراغ الهی را خاموش کنند ولی خواست الهی این است که این چراغ روشن بماند تا این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل شود.

وی در ادامه سخنان خود سه پیشنهاد برای مسائل حوزه علمیه مطرح کرد و گفت: پیشنهاد اول این است که با توجه به این که در حوزه علمیه قم 90 هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند این طلاب و خانواده هایشان نیاز به یک درمانگاه تخصصی و دندانپزشکی تحت نظر خود حوزه علمیه دارند تا طلاب بتوانند از امکانات بهتری در این زمینه برخوردار باشند.

نماینده طلاب مرند در مجمع نمایندگان طلاب پیشنهاد دوم را لزوم نظارت مدیران و اساتید طلاب برای تأیید صلاحیت تلبس طلاب عنوان کرد و گفت: مدیران و اساتید بهتر با روحیات طلبه ها آشنا هستند و باید برای جواز تلبس امضای آنها شرط باشد.

وی خاطرنشان کرد: سومین پیشنهاد من این است که باید در کنار دروس اصلی حوزه یک واحد تربیت مبلغ نیز در نظر گرفته شود تا طلاب توانایی سخنرانی را با شیوه ها و متد کارآمد و تأثیرگذار پیدا کنند تا در جامعه بیشتر مثمر ثمر باشند./843/202/ب3

ارسال نظرات