۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۱۸۴
در گفت‌وگو با علمای لرستان مطرح شد؛

آیت الله هاشمی رفسنجانی، مبارزی خستگی ناپذیر

علمای لرستان آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب را از ارکان اصلی نظام و مبارزی خستگی ناپذیر دانستند و از وی به عنوان یک تحلیلگر سیاسی در پیچ و خم سیاست و در خدمت به نظام و انقلاب یاد کردند.
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی امام جمعه خرم آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش آیت الله هاشمی در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آن مرحوم به تبعیت از امام راحل برای به ثمر نشستن انقلاب مبارزات فراوانی انجام داد.

وی با بیان اینکه نام آیت الله هاشمی رفسنجانی با انقلاب اسلامی ایران عجین شده است، افزود: ایشان در تمام فراز و نشیبهای انقلاب با تبعیت از امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خدمت به مردم و نظام گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یار و یاور امام(ره) و رهبر معظم انقلاب یاد کرد و با اشاره به ویژگی‌های آن مرحوم، وی را مبارزی خستگی ناپذیر، سیاستمداری آگاه و عالمی زمان شناس خواند.

وی خاطرنشان کرد: مردم از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک تحلیلگر سیاسی آگاه و عالم به زمان که مطابق با واقعیتها می تواند مطالب را به صورت عالی عرضه کند، یاد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: مردم زحمات و تلاشهای این شخصیت بزرگ را فراموش نمی کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیچ و خم سیاست به خوبی درخشید

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیچ و خم سیاست، صادقانه کوشید تا ارتباط بین این مؤلفه های مهم را حفظ کند و به آن تداوم بخشد.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی رویکردی تاریخ ساز و به یادماندنی در راستای پیشرفت با ابعاد معنوی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی داشت و در نگاه ایشان اسلام، دینی مکتب ساز، تعالی بخش و پویا، انقلاب فرصتی تاریخی، حرکت بخش و حائز پیامهای ارزشمند برای انسان، رهبر معظم انقلاب محور و مردم منبعی معنابخش، روح افزا و اصالت بخش به شمار می آمدند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی از ارکان اصلی نظام بود

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی، با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از شخصیتهای مهم و از ارکان اصلی نظام بود، عنوان داشت: مجاهدت و تلاش ایشان در جهت حفظ استقلال و رهایی کشور از دست طاغوت ارزنده بود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی مسؤولیتهای مختلفی در فرماندهی کل قوا در دوران دفاع مقدس، ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، عضو شورای انقلاب و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عهده دار بود، افزود: خدماتی که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای نظام انجام دادند زمانی معلوم می شود که ما به دوران پیش از انقلاب توجه داشته باشیم.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه لرستان یادآور شد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران پیش از انقلاب و تبعیت از امام راحل برای براندازی نظام طاغوتی مجاهدتهای فراوانی انجام داد و پس از پیروزی انقلاب نیز با تبعیت از راه و مشی امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای حفظ استقلال و عظمت کشور خدمات شایسته ای انجام داد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره بر تبعیت و پیروی از رهبری تأکید داشت و شخصیتی انقلابی بود و انقلابی ماند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یار و یاور امام و رهبری بود

هوشنگ بازوند، از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان استوانه اصلی نظام یاد کرد و گفت: ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی که کشور با بحرانهای بسیاری مواجه بود، کشتی انقلاب را از بحرانها نجات داد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یار و یاور امام و رهبر معظم انقلاب بود، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره با اولویت مصلحت نظام و انقلاب رفتار می کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در پشتیبانی و هدایت جنگ قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: ایشان دفاع مقدس را به گفتمان مردمی تبدیل کرد و پس از دوران جنگ تحمیلی در جهت توسعه کشور بخش خصوصی را به یاری اقتصاد دولتی هدایت کرد.

وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مرد عبور از بحرانها یاد کرد و گفت: ایشان با حضور و مسؤولیت پذیری در عرصه های گوناگون نظام جمهوری اسلامی گره های فراوانی را گشود.

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در خرم آباد

در اطلاعیه ای از سوی دفتر نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان آمده است: مراسم بزرگداشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حوزه علمیه کمالیه خرم اباد برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، روز چهارشنبه 22 دی ماه جاری با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار، مسؤولان اجرایی استان و حوزه های علمیه در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار می شود.

در این اطلاعیه که از سوی دفتر امام جمعه خرم آباد و استانداری لرستان صادر شده است، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با سخنرانی یار دیرین ایشان، آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، 22 دی ماه جاری، ساعت 10 صبح در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار می شود.

گفتنی است، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجان، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه یکشنبه 19 دی 1395 بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت./201/9459/ب1

ارسال نظرات