۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۷۲۶۱۳
امام جمعه چالوس:

روحانیت همواره پیشگام حرکت های آزادی بخش است

امام جمعه چالوس با بیان این که روحانیت آگاه و با بصیرت همواره در دفاع از آرمان های دینی و اسلامی پیشگاه بوده است، گفت: روحانیت با بصیرت و هوشیار در جریان حماسه 19 دی مردم قم، طلایه دار این حرکت ارزشمند و حماسی بود.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌، امام جمعه چالوس امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد با گرامیداشت، 19 دی، سالروز قیام مردم قم، آن حماسه را نشان دهنده بصیرت بالای مردم در دفاع از اسلام و مرجعیت دانست و گفت: مردم کشورمان ثابت کردند در برابر اهانت به روحانیت و مرجعیت هیچ گاه سکوت نخواهند کرد.

وی با بیان این که قیام 19 دی مردم قم زمینه ساز حرکت های دیگر برای پیروزی انقلاب اسلامی شد، افزود: پس از آن حضور حماسی مردم قم، حرکت های انقلابی بسیاری نیز در دیگر شهرهای کشور آغاز شد.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که نهضت انقلاب اسلامی با بصیرت بالا و وحدت آحاد جامعه اسلامی به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: مردم ولایت مدار ایران اسلامی با پیشگامی روحانیت آگاه طومار حکومت 2 هزار و 500 ساله پهلوی را در هم پیچیدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت آگاه و با بصیرت همواره در دفاع از آرمان های دینی و اسلامی پیشگام بوده است، تصریح کرد: روحانیت با بصیرت و هوشیار در جریان حماسه 19 دی مردم قم، طلایه دار این حرکت ارزشمند و حماسی بوده است.

حجت الاسلام راشدی بیان داشت: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ هیچ گاه در برابر حرکت های انحرافی سکوت نکرده اند و برای دفاع از دین همه هستی خود را در طلب اخلاص قرار داده اند.

امام جمعه چالوس با بیان این که روحانیت با روشنگری و آگاهی بخشی در جامعه مردم را نسبت به جنایت های رژیم منحوس پهلوی بیدار کردند، افزود: منابر و خطابه های آتشین علما و روحانیت در جریان مبارزات انقلاب، حکومت پهلوی را رسوا کرد و زمینه ساز حرکت های بزرگی علیه رژیم سابق شد.

استاد حوزه علمیه مازندران یکی از مهم ترین ویژگی ها و شاخصه های روحانیت شیعه را مردمی بودن آن دانست و با بیان این که روحانیت هیچ گاه خود را جدای از مردم نداشته و نمی داند، گفت: پیوند عمیق میان مردم و روحانیت موجب پیروزی انقلاب عظیم ایران اسلامی شد.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به تلاش های دشمنان برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت، تصریح کرد: این توطئه های خطرناک با هوشیاری مردم و روحانیت خنثی شد و زمینه ساز پیوند عمیق تری میان این دو قشر اثرگذار جامعه اسلامی شد.

امام جمعه چالوس حفظ و حراست از دین و تبلیغ صحیح آن در جامعه را از رسالت های مهم روحانیت در تاریخ عنوان کرد و گفت: جایگاه امروز اسلام ناب در جهان مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و بزرگان دینی است که حتی در این مسیر جان خون را نیز تقدیم اسلام کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حکومت های فاسق و فاسد هر چه در توان داشتند برای انزوای روحانیت شیعه به کار گرفتند، افزود: اما پیوند میان مردم و روحانیت مانع از تحقق این توطئه دشمنان شد.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که همواره خط تخریب علیه روحانیت شیعه وجود داشته و امروز نیز به شیوه های مختلفی دنبال می شود، تصریح کرد: روحانیت بدون هیچ توقع و ادعایی در جریان پیروزی انقلاب در صف نخست مبارزات حاضر بود و پس از پیروزی انقلاب نیز در هر سنگری که انقلاب نیاز داشت با همه توان به اسلام و انقلاب خدمت کرد.

امام جمعه چالوس با بیان این که روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در سنگر خدمت به نظام حضور داشته است، افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی نیز روحانیت همراه با دیگر اقشار مختلف جامعه در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کرد و به دفاع از نظام اسلامی پرداخت.

استاد حوزه علمیه مازندران قیام حماسی و مردمی 19 دی مردم قم را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: آن قیام تاریخی علیه فتنه گران زمینه ساز پیروزی انقلاب بود.

وی با بیان این که قیام 19 دی، قیامی علیه فتنه و فتنه گر و زمینه ساز پیروزی انقلاب بود، اظهار کرد: مردم با بصیرت قم در نوزدهم دی ماه 56 مانند مردم بصیر ایران در نهم دی ماه 88 در برابر فتنه ها ایستادند و زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران شدند.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که امروز شهر قم مرکز و پایگاه بزرگ تشیع و محل تربیت و پرورش هزاران عالم و دانشمند شیعی و مراجع پرافتخار شیعه است، افزود: مبدأ نهضت الهی امام خمینی(ره) از این شهر مقدس بوده است و در ادامه به سایر نقاط کشور گسترش یافت.

امام جمعه چالوس به سه‌ ویژگی برای این‌ روز و حضور هزاران نفری مردم که سبب پیدایش انقلاب عظیم ملت و پیروزی آن در بهمن سال ۵۷ شد اشاره کرد و گفت: بصیرت و آگاهی، احساس تکلیف مردم و اقدام به‌موقع آنان از جمله ویژگی‌های این‌ روز بود.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطر‌نشان کرد: مردم فهیم و آگاه قم و در رأس آنان طلاب و فضلای انقلابی به‌خوبی فهمیدند که در پس اهانت به مرجع تقلید و امام در تبعیدشان چه نقشه و توطئه‌ای وجود دارد، بنابراین احساس تکلیف کردند و به‌عنوان اعتراض به‌میدان آمدند و در وقتش و به‌موقع اقدام کردند.

وی ایمان، بصیرت، احساس تکلیف و در زمان مناسب به صحنه آمدن را از دلایل کمک خداوند به این مردم و غلبه و پیروزی برای آنان دانست و گفت: در آن مقاله جسارت‌آمیز  بی‌حجابی را فضیلت و حجاب را کهنه‌پرستی و ارتجاع سیاه و قیام ۱۵ خرداد امام راحل را توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی کرده بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حجاب و عفاف یک ارزش متعالی است، تصریح کرد: البته عده ای همواره تلاش می کنند این ارزش دینی را خدشه دار کنند و مانع ترویج این ارزش دینی در جامعه شوند.

وی با بیان این که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ابتدا باید از نهادها و ادارات دولتی آغاز کنیم، خاطرنشان کرد: اگر همه نهادهای دولتی ما در این خصوص پیشگام شوند به حتم این ارزش دینی بهتر در دیگر بخش های جامعه ترویج خواهد شد.

امام جمعه چالوس با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بهره گیریم، بیان داشت: نهادینه شدن این فرهنگ دینی مانع تحقق هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان علیه دین و انقلاب ما خواهد شد./1317/202/ب2

ارسال نظرات