۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۷۱۷۳۱
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای تبلیغ بی‌دینی است

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه ما امروز با طوفان بی‌دینی روبرو هستیم، گفت: امروز دشمنان در شبکه‌های اجتماعی به صورت رسمی و با عنوان خداناباوران در صدد خدشه وارد کردن به باورها و اعتقادات مردم هستند.
سلیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در ویژه برنامه خورشید ری که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار شد، اظهار داشت: قریب به 10 هزار از فرزندان آل‌الله در سرزمین ایران مدفون هستند.

وی افزود: وجود مقدس این امامزادگان واجب التعظیم نشان از شرایط مناسب ایران در پذیرش فرزندان و نوادگان ائمه اطهار(ع) دارد به حدی که خود این بزرگان این سرزمین را به عنوان مکانی امن معرفی می‌کردند.

سلیمی با اشاره به جایگاه و شخصیت ویژه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: در میان امامزادگان واجب التعظیم ایشان جایگاه علمی، عملی و جهانی ویژه‌ای دارد یکی از القاب ایشان سیدالکریم است و این لقب نشان از کرامات ناوصف نشدنی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دارد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همانند ثواب زیارت امام حسین(ع) در کربلای معلی است، ابراز کرد: نسب ایشان با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همانند جد بزرگوارش یار و یاور مستمندان و تهیدستان بود.

وی با اشاره به جایگاه علمی این محدث عالی مقام، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) علاوه بر اینکه رتبه علمی بالایی داشت به عنوان مرجع دینی آن روزگار به حساب می‌آمد.

سلیمی اضافه کرد: ایشان در عمر با برکت خود از حضور چهار امام معصوم(ع) بهره برد و توانست احادیث فراوانی را از ائمه اطهار نقل کند، اگر امروز سبک زندگی افراد بر اساس رهنمودهای ایشان تنظیم شود تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه قطعی خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به کتاب حکمت نامه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که متضمن یکصد حدیث مستند و صحیح السند از ائمه معصومین(ع) است، گفت: اجرای هر یک از این احادیث می‌تواند انقلابی در زندگی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به وجود آورد.

وی در ادامه بیان داشت: در روایت است که شما نمی‌توانید با اموال خود مردم را از خود راضی کنید بلکه مردم را باید با اخلاق خود مدیریت و راضی کرد؛ اگر اخلاق که شعار اصلی پیامبر است محور رفتار فردی و اجتماعی افراد قرار گیرد بسیاری از مشکلات موجود در جامعه رفع می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه ما امروز با طوفان بی‌دینی روبرو هستیم، گفت: امروز دشمنان در شبکه‌های اجتماعی به صورت رسمی و با عنوان خداناباوران در صدد خدشه وارد کردن به باورها و اعتقادات مردم هستند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به دیگر ویژگی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که ولایت مداری ایشان است، خاطرنشان کرد: ایشان با وجود کهولت سن در محضر امام عصر خویش زانو ‌زدند و دین خود را از توحید تا معاد خدمت حضرت عرضه کرد تا تایید شود و این مهم به ما نشان می‌دهد که باید مراقب دین خود باشیم تا خدشه‌ای به آن وارد نشود./202/813/ب1

ارسال نظرات