۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۷۱۵۴۹
قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی:

اربعین بهترین بستر وحدت مستضعفان جهان است

قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: از اهداف انقلاب اسلامی تحقق وحدت مستضعفان جهان است که اربعین بستر این اتفاق بزرگ را دارد اگر اربعین را در این حد دیدیم می‌توانیم حق آن را ادا کنیم.
اربعین بهترین بستر وحدت مستضعفان جهان است تجلیل از خادمان قرآنی تجلیل از خادمان قرآنی تجلیل از خادمان قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی امروز 13 دی‌ماه در همایش تجلیل از خادمان قرآنی اربعین حسینی که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: در فرهنگ قرآنی کلمه اربعین به مثابه بلوغ و کمال است، زیارت اربعین همراه با معرفت نیز جامعه را به کمال می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه رسالت قرآن و اهل‌بیت(ع) برای هدایت بشر به زندگی سعادتمند است، افزود: همانگونه که قرائت و فهم قرآن اهمیت دارد معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) نیز اصل مهمی است به گونه‌ای که اگر کسی به آن نرسیده باشد مرگ جاهلی خواهد داشت.

قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی، عنوان کرد: انسان جاهل زندگی و مرگ جاهلانه خواهد داشت چرا که معرفت نسبت به قرآن و اهل‌بیت(ع) بر زندگی و مرگ انسان اثر دارد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه زیارت اربعین نشانه معرفت نسبت به امام است، اظهار داشت: این معرفت سبب دوری انسان از گمراهی و بصیرت‌افزایی او در ابعاد مختلف زندگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام‌شناسی یعنی احیا شدن به معرفت توحید و ولایت است، افزود: امام حسین(ع) تمام همت خود را برای هدایت مردم به کار گرفته و از جان خود هم در این زمینه گذشت کردند.

قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: به میزانی که قرآن در رفع جهالت انسان تأثیر دارد زیارت همراه با معرفت امام نیز می‌تواند بر هدایت انسان اثر داشته باشد.

وی افزود: در زیارت اربعین شخص به زیارت انسان کاملی مشرف می‌شود که قرآن آن را توصیف کرده است، اینجاست که سنخیت حقیقت زیارت اربعین با مفاهیم قرآنی بروز و ظهور پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: در زیارت اربعین انسان باید به حقیقت ولایت دست پیدا کند چرا که بین قرآن نازل و قرآن ناطق پیوند وجود دارد.

قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه اربعین دو ظرفیت اسلامی و مردمی دارد، عنوان کرد: اگر ما نسبت به این دو ظرفیت اربعین شناخت کافی پیدا نکنیم به آن آسیب خواهیم زد، چرا که اربعین همچون عاشورا صرفا متعلق به شیعه یا اهل‌سنت نیست بلکه متعلق به همه آزادگان دنیا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از اهداف انقلاب اسلامی تحقق وحدت مستضعفان جهان است که اربعین بستر این اتفاق بزرگ را دارد اگر اربعین را در این حد دیدیم می‌توانیم حق آن را ادا کنیم./807/202/ب2

ارسال نظرات