وارونه جلوه دادن حق و حقیقت از شاخصه های منکران ولایت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زنجانی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حکومت های استبدادی و حاکمان ظالم سعی می کنند که انسان های مؤمن و ولایتمدار را بدنام کرده و قدر و منزلتشان را در جامعه از بین ببرند، گفت: ائمه معصومین(ع) نیز در طول حکومت حاکمان زمان خود با این قبیل گرفتاری ها مواجه بودند.
وی افزود: معاویه امام علی(ع) را به قتل عثمان متهم کرد و مردم را به نام خونخواهی عثمان بر ضد آن حضرت تحریک کرد و مردم را نسبت به دشمنان به حضرت وادار کرد و آن را از وظایف خطبای عبادی به حساب آورد و حق را باطل و باطل را حق جلوه داد.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این در حالی بود که امام علی(ع) به روش اسلامی عمل کرد و فرمود که « من میل ندارم شما در جمع دشنام دهندگان باشید و اگر اعمال اهل شام را بگویید و متذکر حالشان بشوید از نظر سخن شایسته تر و از جهت عذر رساتر است و شما به جای دشمنان بگویید که خدایا، ما و آنها را از ریختن خون یکدیگر مصون و محفوظ دار ، خدایا، میان ما و آنها را اصلاح کن و آنها را از گمراهی به هدایت سوق ده تا انسان جاهل حق را بشناسد».
زنجانی با تأکید بر اینکه معاویه و یارانش وابستگی اهل بیت(ع) را به رسول گرامی اسلام پنهان داشتند و به مردم نشان دادند که تنها اهل بیت رسول خدا(ص) و وارثان ایشان بنی امیه هستند، تصریح کرد: بنی امیه از این راه، خود را جانشین به حق رسول خدا(ص) در نظر عامه مردم معرفی کردند.
وی افزود: خطبه های نافذ امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در نقاط حساس کوفه و شام به خصوص در مسجد اموی و مجلس یزید مردم را به مقدار قابل ملاحظه ای از حقیقت امر و خیانت آل امیه آگاه کرد و مکر آنان را که مدعی قرابت نزدیک با پیغمبر خدا(ص) بودند و خویشتن را وارث به حق پیامبر(ص) می خواندند آشکار ساخت و بر اثر این اقدام دشنام به امام علی(ع) و خاندان رسالت در شام و کوفه تقلیل یافت.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از فرازهای دعای امام سجاد(ع) در دعای مکارم اخلاق این است که « خداوندا مردم را با تبلیغات سوء دشمن آشنا کرده و مردم را متوجه خطا و اشتباه خود در دشنام دادن به خاندان ولایت فرما».
زنجانی یادآور شد: امام سجاد(ع) راه برخورد را با مخالفان دشنام دهنده، دشنام دادن نمی دانند بلکه بیان می کنند که مؤمن با افراد مخالف باید با ابزار بصیرت وارد شود و با بصیرت و تکیه بر بصیرت و بصیرت افزایی است که می توان مکر تبلیغاتی دشمن را آشکار کرد و زمینه هدایت همگانی مردم را فراهم کرد همان گونه که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا این روش را در پیش گرفتند./968/202/ب3