۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۷۰۴۴۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

حماسه نهم دی نماد عزت، استقلال و بصیرت ملت ایران است

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: حماسه نهم دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستادند و با صدای بلند اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد آنان در برابرتمام دنیای آن‌ها می‌ایستند.
نهم دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام قاسم محسن نژاد، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که به مناسبت حماسه نهم دی در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: حماسه نهم دی سال 88 و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در آن راهپیمایی عظیم، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: حماسه نهم دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستادند و با صدای بلند اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد آنان در برابرتمام دنیای آن‌ها می‌ایستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار شد، خاطرنشان کرد: در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مایوس و ناامید کرد.

وی با بیان این که روز نهم دی ماه روز بیداری و بصیرت طلبی ملت ایران در برابر دشمنان قسم خورده و منفعت طلب است، گفت: نهم دی، روز پیروزی سربازان الهی بر یاران شیطان است و روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت شکنی‌های عده‌ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، نهم دی را روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت بزرگ و ولایت مدار ایران اسلامی در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند.

حجت الاسلام حسن نژاد افزود: در روز نهم دی ماه ۸۸، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تهران و همه شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام شد.

وی در ادامه افزود: ملت ايران با خلق حماسه خودجوش و مردمي نهم دي در حمايت از ولايت فقيه و ارزش هاي جمهوري اسلامي انقلابي ديگر همانند انقلاب سال 57 را رقم زدند و پيروزي بزرگي بدست آوردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه با عنايت خداوند، مردم پس از انتخابات 88 و فتنه دشمن، با بصيرت كافي و وافي توانستند نقشه دشمنان را خنثي كنند، افزود: دشمن از انتخابات به عنوان فرصتي مغتنم براي ضربه زدن به نظام بهره گرفت به طوري كه شكست خوردگان را مورد حمايت قرار داد تا بتواند بين مردم دودستگي ايجاد كند و وقتي مردم به جان يكديگر افتادند، ناامني ايجاد و ثروتمندان و متفكران كشور را ترك كنند.

حجت الاسلام حسن نژاد با بیان این که حماسه نهم دی سال 88 نشان داد که انقلاب ما با دو سرچشمه لايزال و جاودانه اراده الهي براي حفظ نظام اسلامي و حضور مردم براي دفاع از هويت بخشي جمهوري اسلامي پيوند خورده است، بیان داشت: خروش میلیونی ملت ایران در نهم دی براي حفظ سرمايه عظيم انقلاب توطئه های جریان نفاق را خنثی کرد.

وی با بیان این که هويت ملت ایران در لايه هاي مختلف با کربلا و عاشورا پيوند خورده است، تصریح کرد: هتک حرمت فتنه گران نسبت به عاشورای حسینی و نماد های دینی موجب حرکت عظیم ملی در نهم دی ماه شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در سراسر کشور در حمايت از جايگاه ولايت فقيه به عرصه آمدند، بیان داشت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با بصيرت خود در روز نهم دي برای دفاع از ولايت فقيه به صحنه آمدند و ضمن تقبيح كردن هتك حرمت مقدسات ديني حمايت خود را از رهبري نظام به نمايش گذاشتند.

وی با بیان این که ملت ایران در سه دهه اخیر با تبعیت از ولایت و رهبری حوادث و بحران های مختلفی را پشت سر گذاشتند، گفت: نهم دی نیز یکی از روزهای تاریخ ساز در ایران اسلامی بود که با حضور به هنگام و هوشیارانه ملت ایران محقق شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه حماسه نهم دي حماسه عاشورايي و تاريخ انقلاب بود، خاطرنشان كرد: این روز ارزشمند، تجلي باورهاي ديني و اعتقادي مردم نسبت به ولايت فقيه و تجلي نمايش آگاهي و بصيرت مردمی بود.

حجت الاسلام حسن نژاد با اشاره به این که حضور پرشور و ميليونی مردم در حماسه ماندگار نهم دی باعث شد مانور سياسي نظام جمهوري اسلامي در عرصه بين‌المللی افزايش يابد، گفت: این حضور بی نظیر به دنیا نشان داد که این ملت در هر شرایطی پشتیبان هوشیار نظام، انقلاب و رهبری هستند.

وي با اشاره به این که ملت ايران بدليل خلق حماسه نهم در برابر خداوند متعال، شهداي انقلاب و بنيانگذار انقلاب اسلامي سربلند بيرون آمدند، افزود: این پیروزی ملت بزرگ ایران به برکت حفظ و زنده نگه داشتن عاشوراي حسيني است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم کشورمان هیچ گاه در برابر اهانت کنندگان به دین و ارزش های اسلامی سکوت نخواهند کرد، گفت: ملت ايران با اين حماسه عظيم نشان دادند که خون امام حسين(ع) در حال جوشش بوده و روشنگري دارد و بصيرت‌آفريني مي‌كند.

حجت الاسلام حسن نژاد ادامه داد: ملت ايران در نهم دي نشان دادند كه نمي‌گذارند خون شهداي نظام جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي پايمال شود و اين مهم از ارتباط صحيح، دقيق و ناگسستني ملت ايران با كربلا و قيام امام حسين (ع) نشات گرفته است./1317/202/ب3

ارسال نظرات