۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۴۷۰۰۲۵
آیت الله طبرسی:

بصیرت و عمل به هنگام امت، دلیل ماندگاری حماسه نهم دی است

نماینده ولی فقیه در مازندران دلایل ماندگاری نهم دی در تاریخ کشور را بصیرت و عمل به هنگام امت همیشه بیدار و در صحنه ایران اسلامی دانست و گفت: ملت بزرگ و ولایت مدار ایران اسلامی با آن حضور بی نظیر و کاملاً مردمی خود در نهم دی سال 88 به دنیا ثابت کردند که تا پای جان در مسیر انقلاب، امام و رهبری خواهند بود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن حماسه عظیم نهم دی، این روز ارزشمند را روز میثاق امت با ولایت دانست و گفت: ملت بزرگ ایران در چنین روزی عهد دوباره ای با ولایت و رهبری بستند.

وی دلایل ماندگاری این روز در تاریخ کشور را بصیرت و عمل به هنگام امت همیشه بیدار و در صحنه ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ و ولایتمدار ایران اسلامی با آن حضور بی نظیر و کاملاً مردمی خود در نهم دی سال 88 به دنیا ثابت کردند که تا پای جان در مسیر انقلاب، امام و رهبری خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مکتبی و مبتنی بر آموزه های قرآن و عترت است، تصریح کرد: از نخستین روزهای پیروزی این انقلاب عظیم، دشمنان شروع به توطئه، تخریب و حتی براندازی کردند، اما همواره با مدد الهی و حضور در صحنه مردم این توطئه ها و نقشه های شوم خنثی شد.

وی با اشاره به این که در سال ۸۸ و به بهانه تقلب در انتخابات دشمنان قسم خورده نظام اعم از داخلی و خارجی مخالفت و توطئه علیه انقلاب را به آرامی آغاز کردند، اضافه کرد: دشمنان نقشه های گوناگون و متعددی برای ضربه زدن به نظام طراحی کردند و با تمام قوا به صحنه آمدند و هدف نهایی آنها نیز براندازی با ایجاد انقلاب مخملی در داخل کشور ما بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بازخوانی حوادث سال ۸۸، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در آن دوران به یکی از سران فتنه و بازیگردانان این جریان شوم سه بار پیام دادند و اهمیت موضوع و شرایط ایجاد شده را گوشزد کردند.

آیت الله طبرسی با بیان این که رهبر معظم رهبری انقلاب اسلامی همواره اهداف دشمنان و استکبار جهانی را که علنی و به طور آشکار در سایت ها و ماهواره ها بیان می کردند به آقایان تذکر دادند، گفت: ایشان همواره تأکید می کردند که مسأله فعلی انتخابات نیست بلکه بحث اصل موجودیت نظام اسلامی است که دشمنان آن را هدف قرار داده اند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه فتنه گران بر موضع اشتباه خود پافشاری کردند و در چند ماه اموال عمومی را تخریب،وسایل حمل و نقل عمومی را به آتش کشیدند، به عکس معمار کبیر انقلاب امام راحل اهانت کردند و شعار انحرافی نه غزه نه لبنان را در روز قدس که روز انزجار از رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی و روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تمام مستضعفان جهان است سر دادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فتنه گران در آن ایام حسینیه ها و پرچم های عزاداری را به آتش کشیدند و در نهایت در روز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با پایکوبی و هلهله وقاحت و بی دینی خود را به همگان ثابت کردند، بیان داشت: همه این ها سبب شد تا مردم بطور خودجوش و به تعبیری خداجوی و با جمعیتی میلیونی وارد عرصه شوند و با پاسداری از حریم اهل بیت و ولایت بساط این فتنه گران را برچینند.

وی با اشاره به عظمت و بزرگی این حرکت در آن زمان فتنه و فضای غبارآلود که حق و باطل براحتی قابل تشخیص نبود،اضافه کرد: جا دارد این روز را انقلاب سوم نامگذاری کنیم،چون مردم با حضور به موقع و چشمگیر خودشان به این فتنه پایان دادند و تمام نقشه ها و برنامه ریزی چندین ساله دشمنان انقلاب برای براندازی نظام جمهوری اسلامی را خنثی کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نهم دی سرفصل آغاز یک تاریخ بزرگی شد، تصریح کرد: باید این روز تاریخی و حماسی همانند جنگ تحمیلی و تسخیر لانه جاسوسی و دیگر مناسبت های بزرگ تاریخی که ماندگار ماندند، در اذهان ماندگار بماند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به نقش مهم و هدایت گرایانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوادث فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی و توکل به خداوند متعال در مقابل این فتنه و فتنه گران ایستادگی کردند و کشتی انقلاب را از این طوفان سهمگین و فضای غبارآلود به سلامت عبور دادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مهم ترین پیام و درسی که باید از یوم الله نهم دی گرفت درس بصیرت و افزایش بینش عمیق سیاسی در زمان فتنه است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز رویکرد دشمنان اسلام و انقلاب در برابر این ملت، کمرنگ کردن آرمان های انقلابی در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا آرمان ها و ارزش های انقلاب را در هر روز در جامعه تقویت کنیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که ملت ولایت مدار ایران اسلامی در نهم دی سال 88 ولایت مداری و بصیرت بالای خود را به دنیا ثابت کردند، افزود: ملت بزرگ ایران در فتنه 88 هوشیارتر از بسیاری از خواص جامعه در دفاع از انقلاب و نظام حاضر شدند./950/202/ب2

ارسال نظرات