۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۶۹۸۱۴
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی خواستار شد؛

تعامل حوزه قم و نجف برای پرداختن به ابعاد مختلف فقه حکومتی

نماینده حضرت آیت الله سیستانی، شناسایی نیازهای جامعه را از ضروریات فقه حکومتی دانست و گفت: در فقه حکومتی باید به همه جهات و ابعاد اجتماعی و جهانی توجه داشت.
حجت الاسلام  والمسلمین شهرستانی دیدار اعضای تحریریه پایگاه اطلاع رسانی وسائل با حجت الاسلام  والمسلمین شهرستانی حجت الاسلام  والمسلمین شهرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، امروز در دیدار اعضای تحریریه پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، با تأکید بر این که در عرصه فقه حکومتی باید قدم های رو به جلویی برداشته شود، گفت: برای موفقیت در این مسیر باید مقدماتی فراهم شود.

وی شناسایی نیازهای جامعه را از ضروریات فقه حکومتی دانست و بیان داشت: برای موفقیت در این عرصه ابتدا باید یک همکاری بین حوزه علمیه قم و نجف ایجاد شود تا در سطح کلان شاهد تعامل بیشتر شیعیان و همین طور مسلمانان باشیم و این همکاری ها به نفع همه خواهد بود.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان این که بسیاری از ذهنیت ها و مسائل بر اساس تراکم مطالب ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: اگر نسبت به مسائل، جریانات و ذهنیت های متقابل آگاهی داشته باشیم به یقین اختلافات کنار خواهد رفت و موفق تر عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر در فقه حکومتی مقدمات را فراهم کنیم و با آشنایی کامل سراغ موضوعات برویم و آنها را در جایگاه های مورد نیاز استفاده کنیم، به یقین بیشتر موفقیت بدست می آوریم و این به نفع اسلام و مسلمین است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، عدم درک متقابل را پدیدآورنده بسیاری از مشکلات دانست و بیان کرد: احترام متقابل در مسائل و موضوعات از ضروریات است، به این معنا که هم نظرات خود را بگوییم و هم به سخنان و نظرات طرف مقابل احترام قائل شویم تا بتوانیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی با بیان این که با بهره گیری صحیح از معارف اهل بیت(ع) می توانیم اسلام و تشیع را در جهان گسترش دهیم، گفت: متأسفانه برخی افراد با ایجاد تنش و درگیری به دنبال اختلاف افکنی هستند که این اقدامات آنها نتیجه نخواهد داشت.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پایان توجه به همه جهات و ابعاد اجتماعی و جهانی را در فقه حکومتی لازم دانست و افزود: آینده نگری، برقراری ارتباط صحیح و تعامل و همدلی در کارها می تواند برای موفقیت در این عرصه ما را کمک کند.

وی اختلاف سلیقه را طبیعی و سبب پیشرفت دانست و گفت: اختلافات نباید سبب دوری از هم و وحدت خدشه دار شود؛ بلکه زمینه همکاری و همراهی بیشتر در کارها شود./917/پ202/ج

ارسال نظرات