۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۶۹۷۷۷
دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خبر داد؛

برگزاری نشست علمی «زمان در ماوراء طبیعت»

خراسانی از برگزاری نشست علمی از برگزاری نشست علمی «زمان در ماوراء طبیعت» خبرداد و گفت: در این نشست حجج اسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی و حسن رمضانی از اساتید علوم عقلی به ارائه بحث و نظر می پردازند.
محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نشست علمی «زمان در ماوراء طبیعت» خبرداد و عنوان کرد: در این نشست چیستی طبیعت و امور طبیعی و ویژگی های آن و چیستی ماوراء طبیعت و ویژگی های آن و همچنین حقیقت زمان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: از مباحث دیگری که در این نشست علمی مورد مطالعه و تحقیق قرار می گیرد می توان به نسبت زمان با حرکت، اثبات زمان و براهین اثبات وجود زمان اشاره کرد که البته ما از حضور اساتید و بزرگان حوزوی بهره می بریم.

وی با اشاره به کارشناسان حاضر در این نشست اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی رییس مجمع عالی حکمت اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی از اساتید برجسته علوم عقلی به ارائه بحث و نظر می پردازند و دبیری علمی این نشست را نیز حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی برعهده دارد.

خراسانی در ادامه از پخش آنلاین این نشست از سایت مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد و یادآور شد: البته نشست علمی زمان در ماوراء طبیعت همانند همه نشست های مجمع به صورت ویدئو کنفرانس از شعبه مشهد نیز به صورت زنده پخش می شود و علاقه مندان در این شهر مقدس نیز می توانند از این نشست بهره ببرند.

وی با اشاره به انگیزه برگزاری این چنین نشست هایی، ادامه داد: معاونت پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی اهتمام خاصی به برگزاری جلساتی با محوریت فلسفه و فلسفه علم دارد و این نشست نیز از جمله جلسات با محوریت فلسفه و علوم عقلی محض است که اساتید و پژوهشگران علوم عقلی نیز به صورت مستمر از این جلسات استقبال می کنند.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: این نشست علمی روز پنجشنبه نهم دی ماه از ساعت 8:30 تا 11 صبح در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم واقع در خیابان 19 دی کوچه شماره 10 برگزار می شود.

وی در پایان از برگزاری نشست تأثیر علوم عقلی بر تمدن نوین اسلامی با حضور اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی از جمله حداد عادل و حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در مشهد مقدس خبر داد و عنوان کرد: این نشست با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی روز چهارشنبه هشتم دی ماه ساعت 8 تا 12 در سالن نشست های دفتر تبلیغات اسلامی واقع در چهار راه خسروی مشهد برگزار می شود./1330/302/ب3

ارسال نظرات