۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۶۹۱۹۸
به مناسبت ورود حضرت معصومه به قم؛

مراسم سخنرانی«کریمه اهل بیت و مهدویت» برگزار می شود

به مناسبت ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم مراسم سخنرانی با عنوان«کریمه اهل بیت(س) و مهدویت» با سخنرانی آیت الله اراکی برگزار می شود.
طنین انداز شدن گلبانگ نقاره خانه حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم مراسم سخنرانی با عنوان«کریمه اهل بیت(س) و مهدویت» برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، سخنران این جلسه آیت الله اراکی است.

گفتنی است، این مراسم در مسجد چهارده معصوم(ع) واقع در خیابان 45 متری صدوق، 20متری فجر، چهارراه دوم، جنب پارک خرم اجرا می شود.

خاطر نشان می شود، در سال 201 قمری در پی انتقال اجباری امام رضا(ع) به خراسان، حضرت معصومه(س) بعد از یک سال تحمل دوری برادر بزرگوارش از مدینه منوره عازم خراسان شد و از آن جایی که حضرت فاطمه معصومه(س) پیام آور فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) و مدافع مظلومیت امامان شیعه و تداوم بخش راه پدر بزرگوارش در مبارزه با طاغوت های زمان بود، عوامل حکومتی بنی عباس در شهر ساوه به کاروان حامل آن حضرت حمله کرده و همراهان آن حضرت را به شهادت رساندند.

شایان ذکر است، به استناد نوشته استاد محقق شیخ جعفر مرتضی عاملی در کتاب حیاة الامام الرضا(ع)، آن حضرت را نیز مسموم کردند و حضرت فاطمه معصومه(س) بر اثر مسمومیت و شدت غم و اندوه در شهر ساوه بیمار شد و فرمود«مرا به شهر قم ببرید زیرا از پدرم شنیدم که می فرمود شهر قم مرکز شیعیان ماست» برای همین حضرت معصومه(س) در 23 ربیع الاول سال 201 قمری به شهر قم وارد شده و مورد استقبال عده زیادی از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت.

آن بزرگوار بعد از 17 روز اقامت در منزل موسی بن خزرج که به «بیت النور» شهرت یافت، در دهم ربیع الثانی سال 201 هجری دیده از جهان فرو بسته و در «باغ بابلان» محل فعلی مزار آن حضرت دفن شد./841/303/ب3

ارسال نظرات