۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۶۸۶۷۷
مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف:

معرفی اسلام نباید بر اساس دیدگاه های شخصی صورت گیرد

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه برخی افراد با برنامه ریزی های خاص می خواهند اسلام را دین رحمانی معرفی کنند، گفت: اسلام رحمانی یعنی به نماز و روزه های خودمان برسیم و به کسی که به ما ظلم می کند کار نداشته باشیم.
حجت الاسلام احمد شعبانی

حجت الاسلام احمد شعبانی، عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه برای دریافت تعریف درستی از اسلام باید به آیات و روایات مراجعه کرد، ابراز داشت: نباید هر کسی از دیدگاه خودش دین را تعریف کند در این صورت به تعداد افراد از دین تعریف وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: قرآن کریم تنها جنبه رحمانی بودن اسلام که انفعال پذیری در مقابل ظلم و ستم باشد را معرفی نمی کند و زمانی که حضرت محمد(ص) را به عنوان پیامبر به مسلمانان معرفی می کند از ایشان می خواهد که با دوستان رحمت و مهربانی و با دشمنان با شدت برخورد کنند و در مقابل مستکبران محکم بایستند.

حجت الاسلام شعبانی تصریح کرد: هر کدام از ائمه معصومین(ع) در زمان خود به شهادت رسیدند و هیچ کدام با مرگ طبیعی از دنیا نرفتند این نشان می دهد که اسلام فقط جنبه رحمانی ندارد و جنبه « أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ» هم دارد.

وی گفت: با برنامه ریزی های خاصی که امروز مطرح می شود اسلام را اسلام رحمانی معرفی می کنند، یعنی فقط به نماز و روزه های خودمان برسیم و کار با کسی که به ما ظلم می کند نداشته باشیم.

حجت الاسلام شعبانی افزود: امام حسین(ع) فرمودند که زیر بار ظلم و ستم نمی روم، این نشان دهنده اشدا علی کفاری است که قرآن به پیامبر(ص) می گوید و از آن طرف ایشان در مقابل مظلوم انفعال دارند؛ بنابراین اسلام تنها جنبه رحمانیت ندارد.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان اظهار داشت: برخی افراد تنها یک جنبه از اسلام را معرفی می کنند که این نوعی تحریف دین اسلام است که باید گفت اینگونه تعریف هدفمند است و جریان خاصی را دنبال می کند./875/302/ب3

ارسال نظرات