۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۶۸۶۳۰
آیت الله مجتهد شبستری:

نقص قانون انتخابات رفع شود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مهلت بررسی صلاحیت نامزدها در انتخاباتها باید افزایش یابد، گفت: باید این نقص در قانون انتخابات برطرف شود تا حق کسی ضایع نشود.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در شورای نگهبان، قوانین مجلس شورای اسلامی باید با قانون اساسی و شرع تطبیق داده می شود، اظهار: مجلس برای تطبیق با این اصول تلاش می‌کند ولی شورای نگهبان هم با شش حقوقدان و شش فقیه بر این موضوع نظارت کامل دارد.

وی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری را از دیگر وظایف شورای نگهبان عنوان کرد و ابراز داشت: ای کاش شورای نگهبان نظارت بر شوراهای شهر را هم بر عهده می‌گرفت، شورای نگهبان در وظایف خود بسیار خوب عمل کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مشکلاتی در تعیین صلاحیت شوراها به وجود می‌آید که نتیجه آن را امروزه شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: عدم تأیید صلاحیت درست از سوی نهادها در رابطه با انتخابات شوراها نتیجه ای جز مشکلات نخواهد داشت که امروز شاهد آن هستیم.

وی با با بیان اینکه جملاتی مانند شورای نگهبان ناقض آزادی و حقوق بشر است، تلاش دشمن برای تضعیف شورای نگهبان است، ابراز داشت: این سخنان از زبان برخی در داخل شنیده می‌شود که جای تأسف دارد، برخی مدعی این هستند که این شورا باندی و جناحی عمل می‌کند، در حالی که به عنوان مثال در مجلس شورای اسلامی از همه سلیقه‌ها حضور دارند و این جای بسیار خرسندی است که کشور ما چنین مجموعه شایسته و امانت‌داری دارد.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه مهلت بررسی صلاحیت نامزدها باید در انتخاباتها افزایش یابد، تصریح کرد: در این دوره چند هزار نفر ثبت‌نام کردند، در این شرایط لازم است حداقل مهلت بررسی صلاحیت از چند هفته به چند ماه افزایش یابد تا حق کسی ضایع نشود بنابراین باید این نقص در قانون انتخابات برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه در ایام غیر از انتخابات، هیأتهای نظارت برای پیش افتادن در انتخابات، افرادی را که احتمال کاندیداتوری دارند مورد بررسی قرار دهند، خاطرنشان کرد: فرصت بررسی صلاحیتها کم است و باید فعلاً با این اقدام در زمان صرفه‌جویی شود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی و دموکراسی در ایران به اثبات رسیده است، افزود: پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی شاهد هستیم که مردم در صحنه‌ها حضور دارند و در انتخابات هم حضور فعال داشته و به نظام وفادارند./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات