۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۶۸۶۱۴
آیت الله علوی گرگانی:

شکست داعش در منطقه نتیجه تقویت فرهنگ جهاد و شهادت است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به شکست داعش در منطقه به نقش پررنگ تقویت فرهنگ جهاد و شهادت اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ جهاد و شهادت نبود امروز شاید کربلا و نجف و حتی ایرانی نداشتیم.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید و امورایثارگران و جمعی از اعضای دبیرخانه شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، با بیان این که خانواده شهدا افتخار جامعه مسلمان ایران هستند، اظهار داشت: خدمت به این افراد واقعا کار بسیار ارزشمندی است و بنیاد شهید هم که امروز در مسیر خدمت به آنها قرار دارد فعالیت بزرگی را بردوش گرفته و باید قدردان آن باشد.

وی تأکید کرد: شهدا و ایثارگران محبوب مردم ما هستند و در قلب آنها جای دارند، چراکه آنها در آن دوران سخت بعد از انقلاب و حتی امروز در میادین جنگ حاضر شده و می شوند و از جان و مال و خانواده خود در راه خدا می گذرند که این اصلا مسأله کوچکی نیست.

استاد برجسته درس خارج ایثارگران را جزو نخبگان جامعه اسلامی دانست و ابراز داشت: اصلا طبق منابع دینی ما، در جوامع مختلف بشری بعد از انبیاء و ائمه معصومین(ع) ایثارگران و شهدا نخبگان و برترین های آن جامعه هستند، بنابراین خدمت به آنها در هرقالبی که باشد ازرشمند است.

وی ضمن ضروری خواندن آشنا شدن هرچه بیشتر مردم و خانواده ها با فرهنگ جهاد و شهادت به قضیه گروه های تکفیری اشاره کرد و عنوان داشت: اگر فرهنگ شهادت نبود معلوم نبود امروز داعش و دیگر گروه های تکفیری با کربلا و نجف و حتی ایران چه می کردند، آنها برای رعب و ایجاد وحشت در دل مردم سرها را می برند ولی ما آنقدر جوان شجاع داریم که در مکتب شهادت تربیت شده اند و همین افراد مقابل داعش قرار گرفته اند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: یکی از نتایج رشد و تقویت فرهنگ جهاد و شهادت همین پیروزی های درخشان جبهه های جنگ در مناطق مختلف جهان است، بنابراین باید این فرهنگ روز به روز گسترش پیدا کرده و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جامعه زنده بماند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات