۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۶۸۵۶۵

سه بخش جدید به سوگواره عبرات اضافه شد

دبیر اجرایی سوگواره سراسری عبرات از اضافه شدن سه بخش جدید به این سوگواره در دومین دوره برگزاری خود خبر داد.
سوگواره عبرات

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیر اجرایی دومین سوگواره عبرات با اشاره به افزایش تعداد بخش های این رویداد فرهنگی و هنری از 7 به 10 بخش گفت: دومین سوگواره عبرات با اضافه شدن بخش های نگارگری، تصویرسازی، کاریکاتور و نقاشی امسال به کار خود ادامه می‌دهد.

حامد نگارش، درباره علت اضافه شدن بخش های مذکور به سوگواره عبرات بیان کرد: به دلیل این که سوگواره عبرات به طور سراسری و برای عموم برگزار می‌شود و قصدمان پرداخت هنری به پیاده روی اربعین است، در نظر داشتیم تا هر هنرمندی بتواند امکان حضور در این سوگواره را پیدا کند. ضمن این که در دوره گذشته متقاضیانی برای شرکت در سه بخش اضافه شده وجود داشت که این امکان در دومین دوره برگزاری برای شرکت آن ها فراهم شده است.
وی، درباره تغییرات دوره دوم سوگواره عبرات نسبت به دوره نخست آن نیز توضیح داد: در این دوره آثار هنری ابتدا به مرحله داوری و انتخا اولیه می‌رسند و در نهایت در هر بخش با آثار مشابه ارزیابی می‌شوند. ضمن این که سعی کرده ایم هنرمندان حوزه‌های مختلف را با خود همراه کنیم و داوری ها قوی‌تر عمل کنند.
گفتنی است؛ دومین سوگواره سراسری عبرات توسط ستاد مرکزی اربعین در 10 بخش های شعر، نثر ادبی، عکس، نماهنگ، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور، فیلم و مستند، مقالات علمی، نگارگری و تولیدات رادیویی برگزار می شود.
علاقه مندان به شرکت در دومین سوگواره سراسری عبرات می توانند آثار هنری خود را درباره حماسه اربعین حسینی از طریق آدرس اینترنتی abarat.alarbaeen.ir تا دهم دی ٩٥ماه به دبیرخانه این رویداد فرهنگی و هنری ارسال کنند./872/102/ب3

ارسال نظرات