۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۶۸۵۴۱
آیت‌الله مصباح یزدی:

درمان تمام مشکلات عمل به آیات قرآن کریم است

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: همت ضعیف و ایمان اندک باعث دوری ما از قرآن کریم شده است چرا که هنوز باور نکرده‌ایم راه حل و درمان تمام مشکلات مردم در عمل به آیات قرآن کریم است.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در دیدار با فرماندهان و مدیران عالی ناجا از سراسر کشور که در تالار مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، آیه 34 سوره ابراهیم را نشانگر بی‌نهایت بودن نعمات الهی دانست و خاطرنشان کرد: نعمت‌های خداوند متعال آنقدر فراوان است که به شمارش در نمی‌آید.

آیت‌الله مصباح یزدی با قرائت آیه «وَآتَاكُمْ مِنْ كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ»، اظهار داشت: نعمت‌هایی که خداوند بر انسان ارزانی داشته نعمت‌هایی است که بشر برای سلامتی، پیشرفت، رشد و کمال به آن نیازمند است هر چند ممکن است انسان از وجود برخی از این نعمت‌ها آگاه نباشد.

وی به وجود نعمتی همچون خورشید اشاره کرد و ابراز داشت:‌ وجود خورشید نعمتی عظیم و تنظیم فاصله آن با زمین نعمتی بزرگ‌تر است، چرا که اگر این فاصله ذره‌ای افزایش یابد، سراسر کره زمین یخ خواهد زد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: نعمت‌هایی وجود دارند که لازمه استفاده و بهره‌مندی از آثار آن، شناخت آن نعمت‌ها است و تا آن نعمت‌ها شناخته نشود نمی‌توان بهره‌ای از آن جست.

وی در ادامه افزود: برای استفاده از نعمتی همچون انبیاء ضروری است تا مقدمات آن همچون شناخت خداوند و ائمه اطهار(ع) نیز صورت پذیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: انسان‌هایی که در جامعه به زیرکی و باهوشی معروف هستند، گاهی اوقات از وجود نعمت‌های خداوند غافل می‌شوند و چه بسا ممکن است علاوه بر استفاده نکردن از این نعمات، با آن مخالفت و دشمنی نیز بکنند.

وی با اشاره به این که خداوند با ارسال انبیاء و پیامبران در صدد معرفی حقیقتی جاودانه است، اظهار داشت: خداوند برای معرفی پیامبران معجزات و کرامات مختلفی قرار داده و بر دیگران تکلیف کرده است تا معجزات و کرامات پیامبران را برای کسانی که ندیده‌اند، معرفی و بازگو کنند تا همه مشمول رحمت خداوند قرار گرفته و به حقیقت جاودانه دست‌ یابند و از نعمت‌های الهی محروم نشوند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این که بسیاری از انسان‌ها از وجود پیامبران آگاهند اما از محتوای پیام آنها اطلاعی ندارند ابراز داشت: خداوند متعال وجود پیامبر اکرم(ص) را نعمتی ارزشمند بر جهانیان می‌داند که تا روز قیامت همراه بشر خواهد بود از این رو در آیه 107 سوره انبیاء با بیان «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمينَ»، پیامبر اکرم(ص) را رحمتی بر بشریت معرفی می‌کند.

وی با گلایه از دوری مردم از قرآن کریم بیان داشت: قرآن کریم خود را به عنوان شفای تمام مردم توصیف می‌کند؛ این در حالی است که قرآن کریم در تاقچه‌های خانه‌ها قرار دارد و آیات آن قرائت نمی‌شود تا فرمایشات آن درک شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: همت ضعیف و ایمان اندک باعث دوری ما از قرآن کریم شده است چرا که هنوز باور نکرده‌ایم راه حل و درمان تمام مشکلات مردم در عمل به آیات قرآن کریم است.

وی ادامه داد: قرائت قرآن کریم قدم ابتدایی است و لازمه قرائت آیات قرآن کریم آن است که به دستورات آن نیز عمل شود ولی متأسفانه در همان قدم اول که قرائت قرآن است، متوقف شده‌ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که از معارف ناب اسلامی استفاده نمی‌شود، تأکید کرد: قرن‌ها از نزول قرآن کریم گذشته است اما جوامع اسلامی آن گونه که باید از محتوای این نعمت بزرگ استفاده لازم و ضروری را نبرده‌اند، چه برسد به دنبال استفاده کافی از این نعمت باشند. /878/پ202/ج

اکتای بهمنی
ارسال نظرات