۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۶۸۵۳۵
یکم و دوم دیماه صورت می گیرد؛

برگزاری همایش «طلیعه حضور» طلاب خواهر چهارمحال و بختیاری در استان قم

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دوره طلیعه حضور با شرکت طلاب جدید الورود خواهر این استان یکم و دوم دیماه جاری به میزبانی استان قم برگزار می شود، گفت: در این دوره دو روزه بیش از 180 طلبه جدیدالورود شرکت خواهند کرد.
طلیعه حضور

خانم اسکندری، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به برگزاری هر ساله همایش طلیعه حضور در ابتدای سال تحصیلی طلاب، گفت: هدف از برگزاری این همایش تبیین راه و رسم طلبگی و ترسیم افق های پیش رو و تقویت انگیزه طلاب است.

وی با اشاره به موضوعاتی که در این دوره برگزار می شود، تصریح کرد: آشنایی با جایگاه و اهداف طلبگی، ایجاد و تقویت انگیزه و آگاهی به زمان، جهان و جنگ نرم و وظیفه طلاب در مقابل آن، تبیین عوامل رشد و افت تحصیلی، جایگاه طلبه در قرآن و عترت و کلام علما و انس با قرآن بخشی از موضوعاتی است که در این همایش مطرح می ‌شود.

خانم اسکندری با بیان اینکه دوره طلیعه حضور با شرکت طلاب جدیدالورود خواهر این استان یکم و دوم دیماه جاری به میزبانی استان قم برگزار می شود، افزود: در این دوره دو روزه بیش از 180 طلبه جدیدالورود شرکت خواهند کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه های این دوره، ابراز کرد: در روز نخست همایش طلیعه حضور که روز چهارشنبه جاری برگزار می شود، ابتدا حجت الاسلام رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری سخنرانی خواهند کرد و پس از آن نشست «عفاف و حجاب» با سخنرانی خانم اخوت و در ادامه نشست « جنگ نرم» با سخنرانی حجت الاسلام فضل الله نژاد برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در روز دوم همایش نیز معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور سخنرانی خواهند کرد، افزود: در این روز دیدار با مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله جوادی آملی پایان بخش برنامه ها و دوره خواهد بود.

وی همچنین به برگزاری برنامه های جانبی این همایش نیز اشاره کرد و افزود: حضور در نمازهای جماعت مسجد جمکران، برگزاری مسابقات فرهنگی، کتابخوانی و تلخیص نموداری اهم مباحث سخنرانان و همچنین زیارت حرم حضرت معصومه(س) از برنامه های جانبی این همایش دو روزه خواهد بود./9457/303/ب2

ارسال نظرات