۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۶۸۵۱۰
امام جمعه بیرجند:

جامعه ای که برای علم و تقوا ارزش قائل نباشد سقوط خواهد کرد

امام جمعه بیرجند گفت: جامعه ای که برای علم و تقوا و خدمت ارزش قائل نباشد سقوط خواهد کرد، جامعه و مسؤولان باید ارزش محور باشند و تقوا، درایت و تخصص در مسؤولان حاکم باشد.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند امشب در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری هفته قرآن و عترت خراسان جنوبی اظهار داشت: برای شناختن خدا با قرآن بخوانیم چرا که قرآن خدا را معرفی می کند، انحرافاتی که امروز در جامعه وجود دارد به دلیل این است که معارفات به خوبی گفته نشده است.

وی با بیان اینکه حقیقت هستی بهشت واقعی خدا است و این انسان ها هستند که در جهنم جهل قرار دارند، گفت: با تلاش باید از ظلمات به روشنایی برویم و از منیت های خود بیرون بیاییم و قرآنی شویم.

امام جمعه بیرجند افزود: جامعه ای که برای علم و تقوا و خدمت ارزش قائل نباشد سقوط خواهد کرد، جامعه و مسؤولان باید ارزش محور باشند و تقوا، درایت و تخصص در مسؤولان حاکم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه امام(ره) فرمودند بترسید از روزی که مردم بر علیه شما قیام کنند، تصریح کرد: برخی از انسان ها دچار پرخوری باشند و عده ای از گرسنگی بمیرند ارزش نیست، این نوع افراد با امام و شهدا بیعت نکرده اند بلکه با نفس خود بیعت کرده اند.

وی با بیان اینکه خشونت دارای پیامدهایی است که جامعه را نابود می کند، ادامه داد: اگر جامعه دچار خشونت باشد و مهربانی وجود نداشته باشد طرد می شوید و نفاق به وجود می آید.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولان باید بگذارند مردم حرف خود را بزنند، این مسؤولیتی که در حال حاضر داریم به لطف وجود مردم است، اگر می خواهیم نظام اسلامی داشته باشیم باید ایثار در جامعه وجود داشته باشد در غیر این صورت جامعه سقوط می کند./880/202/ب3

ارسال نظرات