۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۰۵۸
حجت الاسلام ادیب یزدی:

رسالت پیامبر تربیت بشریت بود

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه تربیت بشریت از مهم‌ترین اهداف رسالت پیامبر(ص) بود، گفت: پیامبر اکرم دارای حسن خلق بود، ایشان هرگز حقوق دیگران را ضایع نکرده و در نهایت احترام با بزرگان و کودکان سخن می‌گفتند.
حجت الاسلام ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، امروز در جشنی که به مناسبت میلاد خجسته پیامبراکرم(ص) و رییس مذهب جعفری، امام صادق(ع) در آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) برگزار شد، گفت: امروز به هر اندازه که منتظران ظهور زمان فرج را انتظار می‌کشند به همان میزان یکتا پرستان قبل از بعثت انتظار تحقق وعده الهی و ظهور پیامبر اکرم را داشتند.

وی افزود: پیامبر اکرم در روزگاری مبعوث شد که ملت به شدت در خواب غفلت و تاریکی زندگی می‌کردند و در تاریخ از این دوران به عنوان عصر جاهلیت یاد می‌شود.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که مردم حجاز قبل از ظهور اسلام در خرافه‌پرستی، ضلالت و جهالت کامل زندگی می‌کردند، اظهار داشت: پیامبر اکرم در بین امتی جاهل و در دورانی که تمدن پوشالی روم و ایران در منجلاب فساد غوطه‌ور بود و بشر به سوی انحطاط پیش می‌رفت، ظهور کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه به اعتقاد شیعیان مبنی بر اینکه زمین هیچگاه بدون حجت الهی باقی نمی‌ماند، ابراز کرد: پس از رسالت حضرت مسیح(ع) تا زمان ظهور پیامبر اکرم(ص) هیچ پیامبری مبعوث نشد اما در این میان حجت‌های الهی برای هدایت یکتا پرستان وجود داشتند همان طور که امروز پس از صدها سال زمین خالی از حجت الهی نیست.

وی با اشاره به علامات قبل از تولد و بعثت پیامبر اکرم، گفت: یکی از نشانه‌های تولد پیامبر خاتم جریان نابودی سپاه ابرهه از سوی پرندگانی بود که از سوی خداوند مامور شده بودند و در هنگام تولد آتشکده هزار ساله فارس که به مدت هزار سال روشن بود خاموش شد همچنین لرزاندن ایوان کسری و شکسته شدن سیزده کنگره آن از نشانه‌های این مولود پر فیض و سرور به شمار می‌رود.

حجت الاسلام ادیب یزدی تربیت بشریت را مهم‌ترین هدف رسالت پیامبر(ص) بیان کرد و افزود: مسلمان باید اهل فن و فهم باشد زیرا این مهم سبب افزایش ارزش او می‌شود هدف رسالت پیامبر(ص) نیز افزایش ارزش بشر بود.

این استاد حوزه علمیه حسن خلق را از ویژگیهای شاخص پیامبر(ص) دانست و بیان داشت: ادب و تربیت پیامبر(ص) به بهترین و کامل‌ترین شکل بود، ایشان بسیار ساده زیست و با تقوا بودند و در نهایت احترام با بزرگان و کودکان رفتار کرده و حقوق همگان را به نحو احسن رعایت می‌کردند./202/813/ب1

ارسال نظرات