۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۶۷۸۳۴
آیت الله امامی کاشانی:

آمریکا و آل سعود دجال و سفیانی هستند/ دنیا تمدید تحریم ها را نقض برجام می داند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نقض آشکار برجام با تمدید تحریم های ده ساله از سوی آمریکا، گفت: آمریکا عهدشکن است و هرگز نباید به آمریکای عهدشکن اعتماد کرد.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران از آمریکا و آل سعود به عنوان دجال و سفیانی نام برد و گفت: براساس احادیث دجال و سفیانی عاملان بی سرو سامانی دنیا هستند و امروز آمریکا و آل سعود چنین می کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس احادیث دجال کافر است و سفیانی به نام اسلام و مسلمان اقدام می کند، اظهار داشت: سفیانی در کشورهای اسلامی و دجال در بیرون از سرزمین های اسلامی است؛ سفیانی در دست دجال قرار دارد، اینها جهان اسلام را بر هم می ریزند و اوضاع امروز نیز چنین است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تبریک پیروزی ملت و ارتش سوریه در حلب، خاطرنشان کرد: دجال با آمریکا و صهیونیستها تطبیق می کند و سفیانی بر آل سعود و تکفیریها منطبق می شود که اینها ابزار دست دجال هستند و خود را مسلمان می دانند.

صبر و استقامت تنها راه نجات اسلام

وی با بیان اینکه مسلمانان در حلب بر کفر و دار و دسته سفیانی ها و دجال ها پیروز شدند و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند، تعبیر رسانه های غربی مبنی بر سقوط حلب را دروغی بزرگ خواند و پرسید: اگر تروریستها شهر شما را بگیرند و بعد ارتش شما آن شهر را آزاد کنند، شهر شما سقوط کرده است.

آیت الله امامی کاشانی همچنین به حکم اعدام 34 نفر از مردم عراق که توسط داعش به نام حکم اعدام از دادگاه شرعی کرکوک صادر شده است اشاره کرد و گفت: این اوضاع جهان است؛ اینها با همه ظلمها، وارونه کردن حقیقتها، الفاظ نادرست و دروغ پردازیها می خواهند کار خود را به پیش ببرند.

وی از صبر و استقامت به عنوان تنها راه پیروزی ملت های مسلمان نام برد و اظهار داشت: مقاومت تنها راه پیروزی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند فلسطین مسأله اول جهان اسلام است و اینها با این حوادثی که ایجاد می کنند می خواهند فلسطین، فراموش شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه جهاد و ایستادگی مردم فلسطین با صبر و استقامت حاصل می شود، گفت: استقامت تنها راه نجات اسلام و و بدبختی صهیونیست ها است.

بدیهی بودن نقض برجام توسط آمریکا

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تمدید تحریم 10 ساله از سوی کنگره و سنای آمریکا اشاره کرد و گفت: اینها گفتند که تمدید تحریم ها نقض توافق هسته ای و برجام نیست، در حالی که دنیا بر بدیهی بودن نقض برجام با تمدید تحریم ها اذعان می کند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه قرار بود رییس جمهور آمریکا هرگونه تحریم جدیدی را وتو کند، اما عهدشکنی کرد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران صداقت، تقوا و نظام اسلامی خود را که براساس عقل و دین استوار است نشان داد و در تمام این مراحل راه صحیح را گفت.

وی با تأکید بر اینکه نباید به آمریکا عهدشکن اعتماد کرد، ملت های جهان را بیداری و شناخت صحیح حق و باطل دعوت کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و عزت پیش می رود و راه هم همان است که اهل بیت (ع) فرمودند «ایستادگی با صبر و انتظار».

تأکید بر صبر، انتظار و دعا برای فرج امام زمان

خطیب نماز جمعه تهران در ابتدی خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به آیه 69 سوره عنکبوت که می فرماید خداوند کسانی که در راه او و با هدف پیروزی حق بر باطل جهاد کنند، یاری می کند، به بررسی شرایط قبل از ظهور امام زمان (عج) با استناد به یک روایت پرداخت.

وی با بیان اینکه در دوران آخرالزمان مشکلات جهان اسلام بسیار زیاد و اضطراب، وحشت، گرفتاری،‌ ناامنی و ظلم، جهان اسلام را کاملا متزلزل و مضطرب می کند، گفت: از امام صادق (ع) پرسیدند که در این دوران چه باید کرد که ایشان صبر، انتظار و دعا برای فرج آن حضرت را توصیه کردند.

آیت الله امامی کاشانی صبر و ایستادگی در برابر دشمنان را به مقاومت تعبیر کرد و گفت: مشکلات و گرفتاریها در آخرالزمان خواهد بود اما وظیفه مسلمانان ایستادگی و امید به آینده است./920/پ201/ج

ارسال نظرات