۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۶۷۷۰۳
استاد حوزه علمیه:

انقلاب معنوی و عرفانی امام خمینی جهانگیر شده است

استاد حوزه علمیه گفت: انقلاب اسلامی ایران اول انقلاب سیاسی و اجتماعی و دوم انقلابی معنوی و عرفانی بود، اهمیت انقلاب دوم بیش از انقلاب اول است زیرا در هر مکانی از جهان که پای می‌نهیم شاهد حکمفرمایی این انقلاب در دل جوانان و مردم هستیم.
محمود قوچانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله شیخ محمود قوچانی ظهر امروز در مراسمی با عنوان «بزرگداشت عارف کامل سید علی قاضی» که به همت مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه مشهد و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ ما در انقلاب اسلامی که در حدود دو دهه از آن می‌گذرد در واقع شاهد دو انقلاب هستیم.

وی افزود:‌ انقلاب اسلامی ایران اول انقلاب سیاسی و اجتماعی و دوم انقلابی معنوی و عرفانی بود. اهمیت انقلاب دوم بیش از انقلاب اول است. انقلاب معنوی و عرفانی حضرت امام خمینی (ره) جهانگیر شده است و در هر مکانی از جهان که پای می‌نهیم شاهد حکمفرمایی این انقلاب در دل جوانان و مردم هستیم.

آیت‌الله قوچانی با بیان این‌که قبل از انقلاب به سختی حرف از عرفان به میان می‌آمد، اظهار داشت: اکنون به برکت انقلاب جوانان و جامعه تشنه کسب معرفت شده‌اند. در صحبت‌های گوناگونی که با جوانان داشته‌ام بیشتر از مسائل عرفانی امام (ره) و همچنین از چگونه گام برداشتن در این راه سؤال می‌پرسند.

وی در ادامه ابراز داشت: زنده نگه داشتن نام ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین بسیار نیکو است اما درک این افراد برای تمام مردم امکان‌پذیر نیست. اگر صحبتی در ارتباط با اولیای خدا صورت می‌گیرد مانند چیزی را از عرش به فرش آوردن است. هر فردی به اندازه درک و شعور خودش ائمه اطهار (ع) را درک می‌کند نه بیشتر.

این عالم دینی هدف از یاد اهل بیت (ع) را چنین بیان کرد: ما تنها می‌توانیم از فضائل این بزرگواران توشه برداریم و اگر توفیقی خداوند بدهد برخی از روش‌ها و سیره زندگی ایشان را پیاده کنیم.

وی در ارتباط با سیره زندگی مرحوم قاضی اظهار داشت: از پدرم خاطرات متعددی از مرحوم قاضی می‌شنیدم. ویژگی مهمی که ایشان داشتند نفی همه چیز از خودشان بود همیشه می‌گفتند من هیچ چیزی از خود ندارم و این مسأله را بسیار تکرار می‌کردند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: شاگردان آن مرحوم نیز مانند آیت الله طباطبایی و آیت الله بهجت نیز همه چیز را از خود نفی می‌کردند و هیچ چیزی را متعلق به خود نمی‌دانستند.

لازم به ذکر است آیت الله شیخ محمود قوچانی فرزند حاج شیخ عباس قوچانی، وصی مرحوم قاضی (ره) است. علامه محمد حسین طباطبایی، آیت الله بهجت، سید هاشم حداد، آیت الله سید عبدالکریم رضوی کشمیری(ره)، آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب(ره)، آیت الله سید حسن مسقطی(ره) و شیخ عباس قوچانی از شاگردان شاخص آیت الله سید علی قاضی بودند.

آیت الله سید علی قاضی در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی در سن ۷۷ سالگی در نجف اشرف دار فانی را وداع گفت و در قبرستان وادی السلام به خاک سپرده شد./202/862/ب1

ارسال نظرات