۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۶۷۶۳۱
مدیر حوزه علمیه قزوین:

رسالت بسیج طلاب دفاع از اعتقادات مردم، دین و تفکرات نظام اسلامی است

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه وظیفه اصلی و مهم بسیج جامعه طلاب و روحانیون دفاع از اعتقادات مردم، دین و تفکرات بین المللی نظام اسلامی است، گفت: بسیجی با شرایطی که دارد می‌تواند جانشین انبیاء در جامعه باشد.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در پنجمین همایش مشترک مدیران و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مدارس علمیه استان‌های قزوین، گیلان و زنجان که در سالن اجتماعات شهدای حسن پور سپاه قزوین برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته پیرامون بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین، گفت: اقدامات صورت گرفته درباره بسیج طلاب زیرنظر نماینده ولی فقیه استان بوده است که جلسات هدف گذاری و تعین برنامه در دفتر امام جمعه قزوین  و با نظارت مسؤولان امر تشکیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی و مهم بسیج جامعه طلاب و روحانیون دفاع از اعتقادات مردم، دین و تفکرات بین المللی نظام اسلامی است، افزود: بسیجی با شرایطی که دارد می‌تواند جانشین انبیاء در جامعه باشد، برای سند این مسأله روایتی از امیرمؤمنان آمده است که آن حضرت می‌فرمایند رسول گرامی مرا به یمن فرستادند و به من فرمودند با کسی مبارزه و جنگ نکن مگر اینکه پیش از آن او را به اسلام دعوت کنی و روشنگری نمایی.

هدف انبیای الهی در طول تاریخ تسلط بر افکار معنوی افراد بوده است

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین با بیان اینکه مبارزه و جنگیدن در هیچ زمانی هدف انسان‌های بزرگ نیست، اظهار کرد: انسان سازی و تسلط بر افکار و دل‌ها هدف است، پیامبر اکرم(ص) در ادامه به حضرت امیر(ع) می‌فرمایند ای علی به خداوند قسم، اگر خداوند یک نفر را به دست تو هدایت کند آن موقع تو بر او ولایت پیدا می‌کنی، یعنی اگر دعوت و هدایت و روشنگری کنی در آن وقت بر او ولایت پیدا می‌کنی.

وی در ادامه افزود: امیرمؤمنان(ع) هر موقع که در جنگ شرکت می‌کردند چیزهایی را به مبارزان و انقلابیون توصیه می‌کردند همان توصیه‌ها را باید اجرا کنیم تا یک حوزه و طلبه انقلابی داشته باشیم، حضرت در قسمتی از توصیه‌های خود به مبارزان می‌فرمایند محافظت کنید بر نماز و زیاد نماز بخوانید و با این فریضه به خدا نزدیک شوید.

کسانی که امانت‌دار نباشند نمی‌توانند مبارز و انقلابی باشند

حجت الاسلام عباسی در ادامه بنده خالص خداوند متعال را مبارز و انقلابی دانست و اظهار کرد: حضرت امیر(ع) در توصیه دیگر خود به مبارزان و انقلابیون به زکات سفارش می‌کند، این امر موجب تقرب اهل احسان به سوی خداوند متعال است، آن حضرت در ادامه می‌فرمایند امانت‌دار باشید چون کسی که امانت‌دار نباشد عملش تباه می‌شود چنین شخصی هرگز نمی‌تواند مبارز و انقلابی باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بحث جهاد و مبارزه، بحث تجارت با خداوند است، یک دستور نظامی صرف نیست، یک بخش‌نامه یا گزارش کار نیست بلکه تنها معامله با خداوند متعال است، کسانی که جنگ و مبارزه می‌کنند در حقیقت با خداوند تجارت و معامله می‌کنند.

وی گفت: حضرت امیر(ع) خطاب به مبارزان می‌فرمایند هنگامی که به جایگاه اصلی دشمن رسیدید آبروی کسی را نبرید و وارد خانه مردم نشوید و چیزی از اموال مردم را برندارید و با زنان دشمن هم مواجه نشوید و اگر به بزرگان شما هم اهانتی کردند شما سکوت کنید.

وی در پایان گفت: بسیجی انقلابی کسی است که بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، اگر طلبه است درسخوان باشد و خوب درس بخواند، اگر استاد است نیکو درس بدهد در صحنه های مختلف انقلاب حاضر باشد و در همه جا لبیک گو باشد، هم چنین مودب به آداب نیکو باشد، رعایت حق مخالف و دشمن خود را هم بکند اگر چیزی را هم بیان می کند با احترام و منطق بگوید و از حدود الهی هرگز خارج نشود./873/202/ب2




 

 

ارسال نظرات