۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۶۷۳۳۵
استاد حوزه:

روحانیان باید زینت اهل بیت در جامعه باشند

حجت الاسلام ضرابی با اشاره به این که روحانیان نماد زینت اهل بیت(ع) در افکار مردم هستند، گفت: روحانیان باید مراقب باشند تا به این نماد مقدس لطمه ای وارد نکنند.
ضرابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درقم حجت الاسلام احمد ضرابی استاد اخلاق حوزه علمیه قم امروز ظهر در دیدار با طلاب مدرسه آل یاسین قم، گفت: هدف از خلقت انسان ها در دنیا، بندگی کردن برای خدا است.

وی افزود: کسانی که در زندگی خود خدا را فراموش کرده اند، زندگی خود را نابوده کرده و دیگر نمی توانند لذت شیرین آخرت را بچشند زیرا انسان زمانی می تواند در آخرت سربلند شود، که از دنیا به خوبی استفاده کند.

حجت الاسلام ضرابی با بیان این که تقوا داشتن در زندگی یکی از الزمات طلاب شمرده می شود، اظهار داشت: دنیا مقدمه ای برای سربلندی در آخرت بوده و انسان ها زمانی می توانند دنیای خوبی را برای خود بسازند که حقیقت تقوا را یاد داشته و زندگی خود را با مفهوم تقوا بسازند.

حجت الاسلام ضرابی خاطرنشان کرد: اصل آخرت برای کسانی بوده که صورت های آنان در دنیا به سبب خواندن نماز شب و عمل کردن به آخرت، نورانی شده باشد تا بتوانند نعمت های خدا را در بهشت ببینند.

وی بیان داشت: آرامش در زندگی برای تمام انسان ها اهمیت دارد و می خواهند که در دنیا با آرامش زندگی کنند و این کار زمانی تحقق پیدا می کند که انسان ها زندگینامه اهل بیت(ع) را خوانده و در زندگی های خود اجرایی کنند.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که انسان های پاک، آدم های با حیایی هستند، ادامه داد: با حیا بودن از صفات خوب انسان های پاک بوده و کسی که بتواند در زندگی خود صفت حیا و عفت را داشته باشد، در روز قیامت شرمنده امام زمان(عج)، نمی شود.

وی ابراز داشت: علمایی همچون آیت الله بهجت از کم ترین کار مکروه دوری کرده و اگر هم کاری را انجام می دادند، بلافاصله از کار مکروه خود، استغفار می کردند.

حجت الاسلام ضرابی با بیان این که علمای قدیم توانستند زندگی خود را بر اساس سیره اهل بیت(ع) بسازند، تصریح کرد: طلاب باید در زمان درس خواندن هم خدا را فراموش نکنند و سعی کنند که در زمان درس خواندن، ذکر خدا را بگویند تا درس آن ها با برکت شود.

وی اظهار داشت: روحانیان در جامعه باید زینت اهل بیت باشند تا با بعضی از کارهای خود، آبروی روحانیت را نبرند زیرا یک روحانی لباس پیامبر را پوشیده و تا زمانی که این لباس را بر تن دارد، باید مراقب کارهای خود باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که بعضی از استاد اخلاق ها، برای خود مغازه باز کرده اند، خاطرنشان کرد: طلاب باید با عمل بتوانند اخلاق را به مردم یاد دهند همچون آیت الله بهجت که توانست با نماز خواندن خود، مردم را به اخلاق دعوت کند.

وی تصریح کرد: راحت بودن از کارهای دنیا نوعی دیگر از صفات روحانیان باید باشد تا بتوانند درس خود را بدون هیچ دغدغه ای بخوانند.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که بعضی از مردم قشر روحانیت را اذیت می کنند، ابراز داشت: طلاب زمانی که دیدند مردم به آن ها اهانت می کنند، باید از روی نرمی و خوش رفتاری با آن ها برخورد کنند تا مردم به کار زشت خود پی ببرند.

حجت الاسلام ضرابی خاطرنشان کرد: وظیفه روحانیت در جامعه سکوت همراه با تفکر بوده و طلاب سعی کنند از حرف های لغو پرهیز کنند و بیشتر به یاد خدا باشند.

وی در پایان گفت: چشم گریان، همیشه بیدار، نماز شب خواندن، قلب پاک و زیاد نخوردن از صفات یک طلبه خوب است تا بتواند وظیفه  طلبگی خود را از جهت اخلاقی، انجام دهد./9707/202/ب3

ارسال نظرات