۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۶۷۰۵۱
استاد حوزه علمیه:

اخلاق و سیره پیامبر آیینه تمام نمای قرآن کریم است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اخلاق و سیره پیامبر اکرم آیینه تمام نمای قرآن کریم است، گفت: یکی از برنامه های عالی برای رسیدن به سعادت و کمال، شناخت سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) و عمل کردن به آن است.
جلسه اخلاق سنقر جلسه اخلاق سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسین یاوری، استاد حوزه علمیه و عضو هیأت امنای مدرسه علمیه خواهران شهرستان سنقر ظهر امروز در جمع طلاب و اساتید و کارکنان حوزه علمیه این شهرستان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، ابراز داشت: اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) آیینه تمام نمای قرآن کریم است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: رسول الله(ص) آموزه های قرآن کریم را در عالم هستی پیاده کردند، بنابراین یکی از برنامه های عالی برای رسیدن به سعادت و کمال، شناخت سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) و عمل کردن به آن است.

عضو هیأت امنای مدرسه علمیه خواهران شهرستان سنقر یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) دلسوزتر از بندگان برای آنها بودند و در راه هدایت و سعادت مسلمانان مصائب و سختی های بسیاری را متحمل شدند.

این مسؤول بیان داشت: در این برهه زمانی بزرگترین و مهمترین نیاز جوامع اسلامی الگوبرداری از سیره نبی اکرم(ص) و حفظ وحدت و همدلی در میان جوامع اسلامی است تا بتوانند با قدرت و صلابت در مقابل دشمنان قد علم کرده و بینی مستکبران را به خاک بمالند.

حجت الاسلام یاوری اظهار داشت: تکیه بر مشترکات غنی مسلمانان و رعایت اخوت و برادری زمینه همدلی و نزدیکی قلوب را فراهم می آورد، امام راحل با نام گذاری هفته وحدت آینده نگری و بصیرت عمیق دینی خویش را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه مطرح کرد: پیروی از مکتب اسلام و سیره نبی اکرم(ص) که منطبق با آیات قرآن کریم است موجب ارتقای روحی و معنوی طلاب شده و هدایتگر آنها در مسیر تحقق رسالت طلبگی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه در پایان بیان داشت: وظیفه ما طلاب در تبلیغ بسیار سنگین است، زیرا مردم از ما توقع دارند همانند رسول خدا(ص) عمل کنیم، بنابراین باید با تلاش بسیار در جهت تحقق آرمانهای اسلام و انقلاب گام برداریم./857/203/ب2

ارسال نظرات