۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۶۶۷۹۳
به مناسبت هفته پژوهش؛

جشنواره امام علی در شهر ری برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با عنوان جشنواره امام علی(ع) در سپاه سیدالشهدا استان تهران برگزار شد.
امام علی(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش تحت عنوان جشنواره امام علی(ع) با حضور چند تن از شخصیت‌های لشکری و کشور در سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.

در این مراسم سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران به عنوان نخستین سخنران گفت: بر اساس فرمایشات بزرگان و اولیای الهی در دین اسلام هر حرکت انسان نیاز به تعقل و تفکر دارد.

وی اظهار داشت: در این راستا و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اندیشه‌ورزی و تفکر در بسیج و سپاه گروه‌هایی از جوانان صاحب‌نظر و متفکر با تحصیلات عالیه شکل گرفتند که مبادرت به کارهای تحقیقاتی داشته باشند.

سردار نصیری خاطرنشان کرد: ما باید در زمینه تحقیق و پژوهش با یک باور جمعی از تجربه نگاری غفلت نکنیم کرد با توجه به اینکه سپاه شامل نیروی جوان با تحصیلات عالیه هستند  امید که با استفاده از تجربیات گذشتگان به مقاصد عالی دست پیدا کنیم.

در ادامه محمد رضا نواب اصفهانی معاون دانش و پژوهش سپاه به عنوان سخنرانی بعدی مراسم، گفت: براساس مطالبات رهبر معظم انقلاب هموار در سپاه تلاش بر این بوده که نیازها و مسائل احصاء شده و چگونگی پاسخگویی به آنها نیز مشخص شود.

وی افزود: امروز استکبار جهانی به مدت 4 سال در سوریه و عراق زمین‌گیر شده چراکه نسیمی از انقلاب به آنجا رفته است و آنها از بهره‌گیری می‌کنند، بسیاری از مردم دنیا نیاز به تجربیات بسیج دارند.

معاون دانش و پژوهش سپاه بیان داشت: سپاه نسبت به مساله‌یابی، موضوعیت و نیازسنجی بر اساس منویات رهبر انقلاب اقدام ‌کند، هرکس در هر حوزه مسؤولیت کشف مساله را داشته سپس با استفاده از نظرات دیگران اقدام به حل آن کند.

وی افزود: بعد از رصد و شناخت مساله با ارائه راهکار باید کاربست شده و در متون آموزشی پیاده شود.

نواب اصفهانی اظهار داشت: بخش اول کشف نیازمندی و هوشمندی است که به موقع، صحیح و دقیق مسائل کشف و رصد شود.

معاون دانش و پژوهش سپاه با بیان اینکه رکن دیگر پژوهش تفکر و عمل و دست یافتن به پاسخ‌های بن‌بست شکن است، ابراز کرد: عمده راهکارهای سپاه خلاقانه و بن‌بست شکن است به عنوان مثال موشک‌های شهید حسن تهرانی از سوی ایشان طوری طراحی شده که گنبد آهنین دشمن را بازدارنده آن نیست چراکه فرمول کار ایشان مبتنی بر خلاقیت، ایمان و تفکر بوده است

وی گفت: الگوبرداری از روش‌های غربی ما را به جایی نمی‌رساند، امروز باید افکار و اندیشه‌های خود را شبکه کرده و راهکارهای بن‌بست شکن ارائه دهیم.

نواب اصفهانی افزود: امروز باید پاسداران تحصیل‌کرده با اندیشه‌ورزی به کشف مسائل پرداخته و تجربیات خود را به دیگران نیز انتقال دهند، چراکه رهبر معظم انقلاب نسبت به تفکر بسیجی و رشد آن تاکید فراوان دارند که عاملی در تمدن سازی اسلامی است.

در انتهای این مراسم با حضور سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهداء استان تهران، سردار محمدرضا نواب معاون دانش و پژوهش سپاه و حجت‌الاسلام نظری نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا استان تهران از نفرات برتر تحقیق و پژوهش سپاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد./202/813/ب1

ارسال نظرات