۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۶۶۶۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

فرهنگ‌‌های غلط و سخت گیری‌‌های بی مورد از اسباب کاهش ازدواج در میان جوانان است

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به فرهنگهای غلط و سخت گیریهای بی مورد در امر ازدواج، این عوامل را از اسباب کاهش ازدواج در میان جوانان دانست و گفت: با پرهیز از سخت گیریهای غیر ضروری و با تمسک به فرهنگ ایرانی اسلامی می توان زمینه ازدواج آسان میان جوانان را بیش از پیش فراهم کرد.
ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رفیعی استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش سبک زندگی حوزه های علمیه خواهران، با بیان اینکه دین اسلام دینی متکامل و متوجه تمام ابعاد حیات بشری است، ‌اظهار داشت: آموزش مهارتهای زندگی و ارائه خدمات مشاوره‌ای بر مبنای فرهنگ و ارزشهای اسلامی ایرانی امید به زندگی در میان جوانان را بیشتر می کند.

وی با اشاره به فرهنگهای غلط و سخت گیریهای بی مورد در امر ازدواج، این عوامل را از اسباب کاهش ازدواج در میان جوانان دانست و ابراز داشت: با پرهیز از سخت گیریهای غیر ضروری و با تمسک به فرهنگ ایرانی اسلامی می توان زمینه ازدواج آسان میان جوانان را بیش از پیش فراهم کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه باورهای اجتماعی نادرست در رابطه با ازدواج جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ارتباط درست بین زوجهای جوان، اقتصاد خانواده و ملاک درست انتخاب همسر از عوامل زندگی مستحکم است، تشکیل زندگی با دوام و دارای ثبات در گرو شناخت صحیح دو طرف است.

وی با بیان اینکه ازدواج مقوله بسیار حساس و مهمی در زندگی فردی و در تشکیل خانواده به عنوان بنیاد هر جامعه ای است، افزود: توجه به حساسیتها و نیازمندیهای ازدواج مستلزم داشتن دانش و آگاهی کافی در آن است و بی تردید اقدام آگاهانه و سنجیده، به تشکیل خانواده ای موفق خواهد انجامید و از آسیبهای بسیاری پیشگیری می کند.

حجت الاسلام رفیعی انتخاب صحیح و دقیق همسر را زیربنای یک زندگی موفق دانست و ابراز داشت: به جرأت می توان گفت که اکثر شکستها در زندگی مشترک، ناشی از بناگذاری نامناسب این بنای زیرین خانواده است، اگر خانواده که محور اساسی جامعه است درست تشکیل شود جامعه نیز به سمت آرامش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه کفویت از محورهای مهم ازدواج در اسلام است، گفت: دختر و پسری که می خواهند با یکدیگر ازدواج کنند، بهتر است تناسب شخصیتی و کفویت داشته باشند و از نظر صفات شخصیتی با یکدیگر همسان باشند تا در زندگی مشترک دچار مشکل و آسیب نشوند.

مشاور دینی امور خانواده با اشاره به رعایت اصول صحیح انتخاب همسر در شکل گیری نظام خانواده، افزود: عدم انتخاب صحیح منشأ بیشترین مشکلاتی است که در زندگی مشترک به وجود می ‏آید و زوجین پس از چند سال زندگی متوجه می‏ شوند مناسب یکدیگر نبوده ‏اند./202/854/ب1

ارسال نظرات