۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۶۶۱۱۳
در بیان احکام شرعی نماز جمعه تهران مطرح شد؛

حرمت انتقال اسرار و رساندن اخبار سری مسلمانان به دشمنان

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران انتقال اسرار و رساندن اخبار سری مسلمانان به دشمنان را حرام اعلام کرد و گفت: اگر کسی اخبار داخل کشورش را به جای دیگر انتقال دهد حرام است.
نماز جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در بیان احکام شرعی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، افشای راز را در شرع مقدس اسلام حرام خواند و گفت: کسی حق پرده برداری از زندگی فرد دیگر را ندارد.

وی تصریح کرد: برملا کردن و هتک حرمت آنچه خداوند بر مؤمن پوشانده است اعم از گناهان و آنچه به آبروی او مربوط می شود، حرام است، چه در فضای مجازی، چه در اینترنت  و شبکه های مجازی صورت گیرد و چه در ملأ عام باشد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه پرده دری از آنچه صاحب آن از برملا کردن آن ناخشنود است نیز حرام است، افزود: گاهی مطلبی را کسی می گوید که فرد ناراحت است هرچند فکر کند به نفع شخص باشد حرام است.

وی انتقال اسرار و رساندن اخبار سری مسلمانان به دشمنان را نیز حرام اعلام کرد و اظهار داشت: اگر کسی اخبار داخل کشورش را به جای دیگر انتقال دهد حرام است.

حجت‌الاسلام گواهی گفت: گاهی می پرسند اگر کسی که راز دوستش را به دیگری منتقل کند حرام است که در پاسخ باید گفت که معصیت کرده و کار حرامی انجام داده است./920/202/ب3

ارسال نظرات