۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۶۵۹۶۲

احتمال اکران فیلم‌های جشنواره رویش در خارج از کشور

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در رابطه با محل اکران فیلم‌های دهمین جشنواره رویش، گفت: درتلاشیم تا بتوانیم فیلم‌ها را به طور همزمان در حدود ۱۹ استان کشور که سینما دارند اکران کنیم.
جشنواره فیلم رویش

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سیدجواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی، در رابطه با اقدامات انجام‌گرفته در باشگاه رویش، تشریح کرد: مقدمات کار انجام شده و لیست همه کسانی که در جشنواره رویش شرکت کردند و فیلم فرستادند که حدود سه، چهار هزار نفر هستند را جمع‌آوری کردیم.

وی بیان کرد: ان شاءالله همزمان با اختتامیه دهمین جشنواره رویش، به طور رسمی کلید آغاز فعالیت‌های باشگاه رویش زده می‌شود و از همه شرکت‌کنندگان دعوت خواهد شد.

رفائی با بیان اینکه با راه‌ا‌ندازی باشگاه رویش به دنبال این هستیم که جشنواره رویش به فراخوان و اختتامیه ختم نشود، افزود: قرار است این باشگاه رابطی باشد بین علما، اندیشمندان دینی و فنی، فیلم‌سازان، جوانان و علاقه‌مندان به فیلم و سینما تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک، در دوره‌های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم آثاری را منتشر بکنیم که نتایج فعالیت‌های باشگاه رویش باشد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های پیش روی حوزه هنری در جشنواره رویش، اعلام کرد: ما تلاش می‌کنیم همزمان با روز اختتامیه جشنواره رویش دهم و یا در نهایت هفته پس از آن، فراخوان یازدهمین جشنواره رویش را اعلام کنیم تا اتصال برقرار شود؛ همچنین تلاش می‌کنیم بخش‌های سینمایی و سمعی ـ بصری حوزه‌های هنری استان‌های کشور در جهت معیارهای جشنواره رویش فعال شود.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم فیلم‌های برگزیده جشنواره رویش را به صورت هفتگی و یا چند روز در استان‌ها نمایش بدهیم و جلسات کارگاهی را نیز برگزار کنیم تا عده‌ای از فیلم‌سازان جوان و جدید را هم به مجموعه اضافه کنیم.

رفائی عنوان کرد: کارگاه‌هایی که قرار بود با حضور عوامل فیلم برگزار شود، در روزهای برگزاری جشنواره رویش دهم و پس از آن برگزار خواهد شد؛ همچنین برگزاری نشست پژوهشی نیز از دیگر برنامه‌های احتمالی این دوره از جشنواره رویش است که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

احتمال اکران فیلم‌های رویش در خارج از کشور

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در رابطه با محل اکران فیلم‌های دهمین جشنواره رویش، اعلام کرد: اینکه فیلم‌ها به طور همزمان در همه استان‌ها اکران شده و یا ابتدا در مشهد و سایر استان‌ها نمایش داده شود، قطعی نشده است اما در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم فیلم‌ها را به طور همزمان در حدود ۱۹ استان کشور که سینما دارند اکران کنیم.

وی تصریح کرد: در دوره‌های پنجم و ششم جشنواره رویش فیلم‌ها همزمان با مشهد در رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور نیز اکران شد و قرار است اگر بتوانیم با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگی کنیم، در این دوره نیز اکران فیلم‌ها در خارج از کشور را داشته باشیم اما در دوره‌های یازدهم و پس از آن، اکران در خارج از کشور به طور رسمی انجام خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در پایان به ارائه توضیحاتی پیرامون طرح خادمان هنری و فعالیت‌های انجام‌گرفته پرداخت و بیان کرد: بر اساس طرح خادمان هنری که زمان مرحوم آیت‌الله طبسی به دنبال آن بودیم، قرار بود، عده‌ای از هنرمندان جوان بین ۱۵ تا ۲۹ سال را به مشهد بیاوریم، در مشهد دوره ببینند، یک هفته در حرم باشند و در پایان هرسال در حوزه هنری مربوط به خود یک اثر تولید کنند و در نهایت در پایان هرسال هشت نفر را به عنوان خادم هنری امام رضا(ع) معرفی کرده و برگزیدگان، حکم‌شان را از تولیت آستان قدس دریافت کنند.

وی در پایان با بیان اینکه ما آمادگی داریم این طرح را در حوزه‌های هنری سراسر کشور اجرا کنیم، اظهار کرد: قرار است این مطلب با تولیت جدید نیز مطرح شود که در این زمینه ما منتظر دیدار با تولیت هستیم./101/864/ب1

ارسال نظرات