ادیان الهی صف واحدی برای مقابله با ضد ارزش ها تشکیل دهند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله رییس حوزه علمیه بیروت عصر امروز در دومین همایش اسلام و حقوق بین المللی بشر دوستانه که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: بعد اخلاقی و انسانی شرع اسلام بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: چهره اسلام از سوی عده ای خدشه دار می شود آن هم کسانی که به هیچ وجه معیار و ملاکی برای اخلاق و انسانیت ندارند، این تخریب در حالی است که کلید همه برکات و خیرات اسلام است.
حجت الاسلام فضل الله با بیان این که حوزه های جهان اسلام همانند قم، نجف و الازهر باید در عرصه حقوق بشر و مبارزه با تکفیری ها پیشگام باشند، اظهار داشت: باید توجه داشت که دین اسلام نیامده تا ادیان الهی ما قبل خود را منتفی بداند، پیامبر اسلام هم تصدیق کننده تورات و انجیل بودند.
وی ادامه داد: ادیان الهی باید صف واحدی در مقابل کسانی که می خواهند این ادیان را دارای خدشه کنند تشکیل دهند و به مقابله با آن ها بپردازند تا اجازه پیدا نکنند ارزش های دینی و انسانی را زیر سؤال ببرند.
رییس حوزه علمیه بیروت با بیان این که انسانیت بشر و کرامت انسانی باید مورد توجه و اهمیت باشد، ابراز داشت: اسلام پایبندی به ارزش های اخلاقی را سبب نزدیکی به خداوند می داند و بر آن تأکید فراوان دارد.
وی عنوان کرد: خاستگاه ادیان الهی خداوند متعال است و خدا باید بندگان در قبال بندگان خود با عدالت و انصاف برخورد کرده و خود را رحمان و رحیم معرفی می کند یعنی در واقع آفتاب الهی بر همگان می تابد.
حجت الاسلام فضل الله خاطرنشان کرد: قانون حقوق بشر دوستانه به مطالبی اشاره دارد که اسلام از دیرباز خواهان پایبندی انسان ها به آن بوده است، در اسلام بر جلوگیری از جنگ و خونریزی بسیار تأکید شده است، در واقع اسلام جنگ را مگر در موارد بسیار خاص مشورع نمی داند.
وی اضافه کرد: خداوند متعال نمی خواهد که انسان از حد و مرز خود تجاوز کند، اسلام آسیب رساندن به غیر نظامیان، جانوران، جنگل ها و محیط زیست را حرام می داند یعنی برای کرامت بنی آدم جایگاه ویژه ای قائل است.
رییس حوزه علمیه بیروت با بیان این که استفاده از سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی از نظر اسلام حرمت دارد، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در این زمینه فتوایی مهم داشتند و بیش از این که سیاسی باشد دینی است؛ بنابراین جنگ در اسلام تابع قوانین و ضوابط خاصی است.
وی افزود:دستورات اسلام بسیار بالاتر و بهتر از تواق نامه های بین المللی است اما قدرتمندان از سیاست یک بام و دو هوا استفاده کرده و اسلام را تحریف کرده تا منافع خود را تأمین کنند، اسلام صلح و عدالت را بر جنگ و خونریزی ترجیح می دهد؛ بسیاری از مشکلات به قدرت طلبی و تلاش برای تأمین منافع نادرست غربی ها باز می گردد./1323/پ202/ج1