۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۶۵۴۰۸
دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خبر داد؛

حضور غرفه مجمع عالی حکمت در نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد

خراسانی از برگزاری نشست علمی«ما چرا اینجاییم» در مجمع عالی حکمت اسلامی خبر داد و گفت: کارشناسان در این نشست به تبیین وضعیت موجود کل عالم، بررسی تبیین های غایت گرایانه و طبیعت گرایانه و جایگاه انسان در این تبیین ها خواهند پرداخت.
محمد باقر خراسانی

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نشست علمی«ما چرا اینجاییم» در مجمع عالی حکمت اسلامی خبر داد و اظهار داشت: این نشست جهت بررسی اصل آنتروپیک یعنی فرض محوریت انسان در کائنات و جنبه های فلسفی آن می پردازد که استادان گرانقدری نیز حضور دارند.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: در این نشت که روز پنج شنبه 18 آذرماه از ساعت 8:30 تا 11 در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم برگزار می شود، سید حسن حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، حامد صفایی پور فارغ التحصیل دکترای فلسفه علم و ابراهیم آزادگان عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف به ارائه مباحث می پردازند.

وی با بیان اینکه کارشناسان در این نشست به تبیین وضعیت موجود کل عالم، بررسی تبیین های غایت گرایانه و طبیعت گرایانه، جایگاه انسان در این تبیین ها خواهند پرداخت، گفت: دبیرعلمی این نشست را سید محمدتقی موحد ابطحی دکترای فلسفه علم بر عهده دارد و شرکت در این نشست علمی برای عموم برادران و خواهران آزاد است.

خراسانی در ادامه از حضورمجمع عالی حکمت اسلامی شعبه مشهد در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی خبر داد و عنوان کرد: این نمایشگاه ۱۴ تا ۱۷  آذرماه در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد مقدس برقرار است و غرفه مجمع عالی حکمت اسلامی در سالن فردوسی ، ورودی اول قرار دارد.

وی ادامه داد: از اساتید معزز، طلاب، دانش پژوهان، دانشجویان و عموم علاقه مندان به علوم عقلی اسلامی دعوت می شود که از محصولات و منشورات مجمع عالی حکمت اسلامی بازدید و محصولات مجمع عالی حکمت را نیز مشاهده کنند.

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به برگزاری نشست های علمی در این نمایشگاه افزود: نشست های تخصصی مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه مشهد به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در محل برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی واقع در نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس، با موضوع «عصمت پیامبران با تکیه بر عصمت پیامبراسلام(ص)» با ارائه جناب آقای دکتر سیدموسوی امروز دوشنبه 15آذر برگزار شد.

وی افزود: نشست دوم با عنوان «مقایسه منطق قدیم و جدید» با ارائه استاد محترم جناب آقای داوود حیدری سه شنبه 16 آذرماه ساعت 12 الی 14 در تالار همایش نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود./1330/302/ب3

ارسال نظرات