۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۶۵۳۲۳
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

فقر در خانواده و جامعه از دلایل کمرنگ شدن اعتقادات مذهبی است

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اهمیت تأمین معاش و بهبود اقتصاد خانواده و جامعه، گفت: در واقع یکی از دلایل کمرنگ شدن اعتقادات مذهبی، وجود فقر در خانواده و جامعه است.
حجت الاسلام هدایتی- رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در کارگاه آموزشی «مدیریت اقتصاد خانواده و تدبیر معاش» که با حضور بانوان خانه‌دار در بجنورد برگزار شد، بر اهمیت موضوع اقتصاد در خانواده و جامعه تأکید کرد و افزود: اسلام هم برای بعد معنوی و هم بعد مادی افراد برنامه اصولی دارد.

وی به نقش زنان در مدیریت صحیح اقتصاد خانواده پرداخت و اظهار کرد: خانواده به‌عنوان یکی از بنگاه‌های کوچک اقتصادی در اقتصاد جامعه تأثیر بسزایی دارد؛ ازاین‌رو مدیریت صحیح اقتصادی در این نهاد دارای اهمیت فراوانی است.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اهمیت تأمین معاش و بهبود اقتصاد خانواده و جامعه، اضافه کرد: اگر بتوانیم مخارج خانواده را مدیریت کنیم خانواده موفقی خواهیم داشت؛ درنتیجه شاهد اقتصادی پویا در جامعه خواهیم بود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی بجنورد تأکید کرد: دین مبین اسلام به‌صورت مکرر به پرهیز از تجمل‌گرایی تأکید کرده است؛ زیرا جامعه‌ای که در آن تجمل‌گرایی و اسراف ریشه دوانده باشد دچار آسیب‌های مختلفی می‌شود.

وی با بیان اینکه اسراف و تجمل‌گرایی به فقر و تباهی فردی و اجتماعی ختم می‌شود، خاطرنشان کرد: درواقع امروزه یکی از دلایل کمرنگ شدن اعتقادات مذهبی، وجود فقر در خانواده و جامعه است.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه زنان در خانواده با ایفای نقش مادری و ایجاد فضایی سرشار از مهر و محبت بهترین الگو برای فرزندان هستند، افزود: مدیریت اقتصاد و معاش خانواده بر عهده زنان است؛ زیرا حضور مداوم زن در خانه، اشرافی که بر مسائل جاری خانواده دارد و همچنین نقش بنیادینی که در تربیت فرزندان دارد این مهم را ممکن می‌سازد.

عضو شورای فرهنگ عمومی بجنورد ادامه داد: در این راستا باید توجه داشت که شخصیت فرزندان در وهله نخست در خانواده شکل گرفته، سپس در جامعه تکمیل شده و آنگاه فرزندان در بخشهای مختلف اجتماع به ایفای نقش می‌پردازند.

حجت‌الاسلام هدایتی برگزاری کارگاههای آموزشی متعدد در حوزه خانواده را از ضروریات امروز جامعه دانست و تصریح کرد: تهاجم فرهنگی و ترویج سبک‌های غلط زندگی غربی در جامعه اسلامی سبب شده تا خانواده‌ها از الگوهای برتری که در قرآن و روایات اهل بیت (ع) به آنها تأکید شده است، دور بمانند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نتیجه این عقب‌ماندگی از الگوهای برتر اسلامی ایجاد فضایی مملو از آسیب، تجمل‌گرایی و فقر است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع امروز همه باید برای کاهش و از بین بردن آسیبهای اجتماعی، فقر و تجمل‌گرایی تلاش کنیم.

وی الگوبرداری از سبک زندگی اهل بیت (ع) را بهترین راه برای پویایی خانواده و جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش فرزندان خود را با راه و روش زندگی اهل بیت (ع) آشنا کنیم و فرهنگ قناعت و درست زندگی کردن را به آنها بیاموزیم.

گفتنی است، کارگاه آموزشی مدیریت اقتصاد خانواده و تدبیر معاش با حضور بانوان در کانون فرهنگی تربیتی ولایت بجنورد برگزار شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات