۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۶۴۹۱۸
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه:

طلاب دعوت مردم به مشارکت در سنت حسنه وقف را از ارکان اصلی رسالت تبلیغی خود قرار دهند

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: طلاب و روحانیان باید در منابر خود ضمن تبیین احکام وقف، دعوت مردم به مشارکت در این سنت حسنه را از ارکان اصلی رسالت تبلیغی خود قرار دهند.
همایش وقف و حوزه های علمیه همایش وقف و حوزه های علمیه همایش وقف و حوزه های علمیه همایش وقف و حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ظهر امروز با حضور در همایش وقف و حوزه های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه علمیه کرمانشاه برگزار شد ابراز داشت: وقف صدقه جاریه در جغرافیای زمان، باقیات صالحات ماندگار و ره توشه آخرت انسان ها است که با حبس سرمایه ای از داده های خداوند متعال در کارهای نیک و خیرات انجام می گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر پایه آموزه های وحیانی اسلام، دارایی و سرمایه هر کسی غیر از مایحتاج روزانه چیزی جز وقف در راه خدا نیست که مصارف اخروی انسان را تأمین و تضمین می کند و وزر و وبال را در روزی که «لا ینفع فیه مال و لا بنون» از آدمی بر می دارد و دادرس مردم و فریادرس روزهای سخت است.

وی ادامه داد: واقف امروز با وقف کردن بخشی از بخششهای الهی، خود را برای روزی آماده می کند که نه داد و ستدی هست و نه دوستی و شفاعتی.

این مسؤول یادآور شد: واقف آرایه های زندگی دنیوی را سازه ای استوار برای سرای اخروی خویش می سازد و به آموزه های وحیانی «الباقیات الصالحات خیر عند ربک ثوابا و خیر املا» پاسخی مثبت و درخور می دهد.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: وقف زیباترین مهندسی اقتصاد است که زینتهای حیات دنیوی را از کمیت به کیفیت تبدیل می کند و از ماده به معنا می رساند.

وی اظهار داشت: وقف ساده ترین معادله ریاضی در پیچیده ترین احوالات نفس انسانی و ایستادن در برابر خواسته ها و هواهای بی پایان نفسانی و مبارزه علیه وسوسه ها و گامهای هبوطی شیطانی است.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه مطرح کرد: وقف عبور از خودخواهی ها و خودبینی ها و رسیدن به کمالات وجودی خدا دوستی و مردم دوستی در سایه رهایی از مادیات پست دنیوی است، وقف فتح الفتوحی است که انسان را از همه تعلقات آزاد می سازد و منشأ فتح و سبکبالی روح است.

این مسؤول در پایان با اشاره به لزوم تبیین فرهنگ وقف در جامعه عنوان داشت: طلاب و روحانیان باید در منابر خود ضمن تبیین احکام وقف، دعوت مردم به مشارکت در این سنت حسنه را از ارکان اصلی رسالت تبلیغی خود قرار دهند./857/202/ب3

ارسال نظرات