بصیرت لازمه هدایت و شناخت دشمنان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدعلی مرادی امشب در مراسم سخنرانی که تحت عنوان مهدویون و به مناسبت سالروز امامت حضرت امام زمان(عج) در مسجد حضرت اباالفضل(ع) شهرضا برگزار شد، بیان کرد: بعد از آنکه پیامبر اسلام(ص) در روز غدیر حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود انتخاب فرمودند، عده بسیاری به ایشان تبریک گفتند اما بعدها در واقعه ثقیفه همین افراد بر علیه منتخب پیامبر(ص) توطئه کردند و باعث غصب عنوان خلافت از حضرت علی(ع) شدند.
وی اظهار کرد: دوران کوتاه خلافت حضرت علی(ع) تا حدودی زمینه اصلاح جامعه اسلامی را فراهم کرد اما انحرافاتی که در مدت 25 سال ایجاد شده بود به راحتی قابل تغییر و اصلاح نبودند؛ بعد از شهادت حضرت علی(ع) در سال 40هجری، امام حسن(ع) بر مسند امامت امت نشستند اما ایشان نیز در سال 50هجری قمری شهید شدند، مجموعه این دو واقعه تاریخی نشاندهنده میزان نفوذ اشرافیت در ارکان جامعه اسلامی و انحراف امت اسلامی بوده است.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: وقتی که رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت مراقبت و هوشیاری نسبت به دسیسههای دشمنان و نفوذ عوامل آن در جامعه هشدار میدهند به این دلیل است که اگر کوچکترین انحرافی در عالم اسلام ایجاد شد تبعات آن بسیار زیاد خواهد بود، حفظ محوریت مرجعیت شیعه به رهبری ولایت فقیه در این زمان مهمترین وظیفه شیعیان است زیرا تا زمانی که رهبری واحدی بر عالم اسلام حکومت کند اتحاد مسلمانان نیز قطعی بوده و امکان نفوذ دشمن وجود ندارد.
حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: اگر انحرافی در عالم اسلام ایجاد شد باعث هدر رفتن استعدادها و اتلاف انرژی بسیاری میشود در حالی که این نیروها باید در راستای پیشبرد اهداف اسلام به کار گرفته شود، زبیر پس از رویارویی با حضرت علی(ع) و اظهار ندامت در جنگ جمل اظهار ندامت کرد و در بیابان به دست فردی به نام عبدالله بن جرموز کشته شد، وقتی سر او را برای حضرت علی(ع) آوردند ایشان بر آن افسوس خوردند زیرا این فرد خدمات زیادی به اسلام کرده بود اما در نتیجه ی فتنهای که در نتیجه نفوذ تفکر مادی گرای جاهلی در عالم اسلام ایجاد شد، منحرف شد.
وی ادامه داد: عمار یاسر در نبرد صفین شهید شد و ابوذر در ربذه به شهادت رسید و سلمان در مدائن از دنیا رفت و میثم تمار به دار آویخته شد و حجر بن عدی و پسرش در مکانی در سوریه امروزی به دست معاویه شهید شدند و به این ترتیب یاران حضرت علی(ع) که از صحابه رسول الله(ص) نیز بودند به مرور زمان کم شدند تا اینکه در آستانه خلافت حضرت امام حسین(ع) عرصه برای جولان افرادی همانند عبیدالله بن زیاد و مغیرة بن شعبه و ولید عبدالله بن زبیر آماده شد، این افراد خود را خلیفه مسلمانان میدانستند در حالی که تنها امام حسین(ع) لایق این مقام بود.
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: متأسفانه وقتی امور اسلام به دست افرادی بیفتد که تنها از نام آن برای غارت اموال مردم استفاده کنند، مردم نیز توان تشخیص حق از باطل را ندارند و اگر فرد یا افرادی هم برای بیان حقایق باشند به شدت سرکوب میشوند، یزید بن معاویه در حالی خود را امر المؤمنین میدانست که شراب میخورد و آشکارا اعمال خلاف شرع انجام میداد؛ امروز هر در عالم اسلام حکومتهای همانند آل سعود خود را خادم الحرمین میدانند اما علناً در امور داخلی سوریه و عراق دخالت کرده و به کشور یمن حمله میکند.
حجت الاسلام مرادی تأکید کرد: فتنههای عالم اسلامی با دیگر انواع آشوبهایی که در دیگر مکاتب ایجاد میشود متفاوت هستند، افرادی که به رهبری, دشمنی هایی با اهل بیت(ع) و قرآن را بر عهده داشتند به خوبی میدانستند که آنچه را که با آن مخالفت میکنند حق و حقیقت است اما به طمع مال و قدرت دنیا با آن مبارزه میکردند به هیمن دلیل افرادی در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند که نماز میخواندند و قرائت قرآن داشتند و یا مرقد حضرت زهرا(س) در جامعه دوران صدر اسلام مخفی شد، همه اینها به این علت بود که دشمنان اسلام برای تحقق خواستههای خود از هر ابزاری حتی بدنام کردن دین استفاده میکردند؛ به همین دلیل باید مراز حضرت زهرا(س) مخفی میشد تا در آینده مردم از خود درباره علت آن بپرسند و به این ترتیب خائنان به قرآن و اهل بیت(ع) در نظر مردم رسوا شوند.
وی اضافه کرد: قرار نیست همیشه شمر و معاویه بر مسند خلافت باشند تا تکلیف مبارزان راه حق و حقیقت مشخص باشد، باید بصیرت و دقت داشته باشیم تا نفوذیهای زمانه خودمان را بشناسیم، انقلاب اسلامی ایران دنباله رو مکتب عاشورا و ولایت فقیه دنباله رو مکتب انبیای الهی است، امام خمینی(ره) فرمودند که حامی ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، این سخن به این معنا است که باید حامی تفکری باشیم که به دنبال اجرای تفکر انبیا است و باید حامی انقلابی باشیم که ثمره خون شهدا است، خیانت به انقلاب در حقیقت خیانت به اسلام و خون شهدا است و حمایت از آن به معنی اطاعت از رسول الله(ص) است./868/202/ب2