۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۴۶۴۵۴۶
مدیر حوزه علمیه بابل:

بصیرت سیاسی از ویژگی‌های بارز آیت الله فاضل بود

حجت الاسلام پور اکبر با تمجید از بصیرت بالای سیاسی آیت الله فاضل در کنار شخصیت علمی و فقهی آن مرحوم، گفت: آیت الله فاضل شناختی درست از مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه داشت و به صورت مستدل و بر اساس ادله فقهی مرجعیت امام خامنه ای را به رسمیت شناخت.
مراسم آیت الله فاضل در خاتم الانبیا مراسم آیت الله فاضل در خاتم الانبیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالعلی پور اکبر، مدیر حوز علمیه شهرستان بابل امشب در مراسم گرامیداشت آیت الله فاضل در مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل، گفت: آیت الله فاضل یک شخصیت برجسته ای بود که صفات و ویژگی های مختلفی را در خود جمع کرده بود و در کمتر کسی این همه صفات بارز دینی، علمی، اجتماعی و سیاسی در او جمع باشد.

وی افزود: آیت الله فاضل در رتبه بالای اجتهاد، فقه و اصول از محضر اساتیدی مانند حضرت آیت الله خویی بهره بردند و از شاگردان برجسته این عالم ربانی محسوب می شد.

امام جمعه تنکابن به کرسی درس خارج فقه آیت الله فاضل اشاره کرد و تصریح کرد: آیت الله فاضل فقیه و مجتهدی مسلم و مسلط بر فقه بود در کنار آن زهد وی تنها در امثال شیخ انصاری دیده می شد.

وی ادامه داد: آیت الله فاضل به اموال و مادیات دنیایی اصلا توجهی نداشت و این وارستگی و جدا شدن از تعلقات دنیا ایشان را به این مراتب بالای تقوا رساند.

حجت الاسلام پور اکبر آیت الله فاضل را از واقفان بزرگ یاد و خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل آنقدر به حوزه علمیه و این سنگر علمی مکتب امام صادق(ع) علاقه مند بود که تنها ملک ارثیه پدری خود را وقف حوزه علمیه فیضیه کرد.

وی یکی از توصیه های مکرر آیت الله فاضل را توجه به نمازهای جماعت عنوان کرد و گفت: آیت الله فاضل اهتمام زیادی برای برپایی نمازهای جماعت و رونق گرفتن نمازهای پنجگانه به صورت جماعت در مساجد داشت و به ویژه برای برپایی نمازهای جماعت صبح به امامان جماعت مساجد و نمازگزاران سفارش های زیادی می کرد.

مدیر حوزه علمیه بابل به علاقه و توجه آیت الله فاضل برای حضور در سنگر سیاسی عبادی نمازجمعه پرداخت و اظهار داشت: آیت الله فاضل از نمازگزاران دائمی جمعه بود و به همراه اساتید و طلاب مدرسه علمیه فیضیه و با نظم خاصی در این پایگاه مهم اسلامی شرکت می کرد.

وی ادامه داد: نمازجمعه آنقدر نزد آیت الله فاضل اهمیت داشت که وی چند بار با وجود بیماری، به همراه طلاب و اساتید حوزه مسیر امام زاده قاسم تا مصلای جمعه بابل را پیاده به صورت گروهی طی می کرد.

حجت الاسلام پور اکبر، آیت الله فاضل را از شخصیت های بصیر سیاسی در میان علما دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل حضوری فعال و با شناخت درست از مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه داشت و از افراد بود که به صورت مستدل و بر اساس ادله فقهی مرجعیت امام خامنه ای را به رسمیت شناخت.

وی افزود: سخنرانی ماندگار و تاریخی آیت الله فاضل در جمع فضلای حوزه علمیه در دارالشفای قم و استدلال های فقهی وی همراه با بحث های کارشناسانه از منظر فقه و اصول یکی از بهترین مباحث مطرح شده درباره تایید مرجعیت مقام معظم رهبری است.

مدیر حوزه علمیه بابل، مدرسه علمیه فیضیه مازندران را یکی از موفق ترین مدارس علمیه کشور نامید و تاکید کرد: مدیریت آیت الله فاضل در اداره مدرسه علمیه فیضیه مازندران و تمرکز تمام فعالیتهای وی برای رونق بخشی به این مدرسه علمیه، سبب شد که امروز این حوزه علمیه مانند نگینی علمی در میان مدارس علمیه سراسر کشور بدرخشد.

امام جمعه تنکابن ادامه داد: یکی از ویژگی های بارز آیت الله فاضل فرصت شناسی و بهره گیری از تمام دقایق و لحظات زندگی و جهت دهی علمی به آن بود.

وی با اشاره به نگرانی های آیت الله فاضل از وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه، اظهار داشت: آیت الله فاضل تلاش وافری را برای احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام داد و به همراه طلاب و اساتید حوزه بارها به سطح شهر برای تذکر لسانی می رفت.

حجت الاسلام پور اکبر به نصایح خیرخواهانه این عالم ربانی برای حفظ سلامت جامعه و به ویژه مسؤولان پرداخت و گفت: جلوه های شخصیتی و ابعاد وجودی این عالم ربانی برای جامعه ما به ویژه اقشار حوزوی ما ناشناخته مانده است و باید تلاش ویژه ای در این باره صورت بگیرد./202/1313/ب1

ارسال نظرات