۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۶۴۵۴۲
امام جمعه تنکابن:

شهدای مدافع حرم پرورش یافتگان مکتب سید الشهدا هستند

امام جمعه تنکابن، از شهدای مدافع حرم به عنوان سند گویای دفاع از اسلام ناب یاد کرد و گفت: اگر مدافعان حرم آل الله نبودند امروز دشمنان اسلام به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) بی احترامی می کردند.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری غرب مازندران، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن امروز در نخستین سالگرد سردار شهید محرمعلی مرادخانی نخستین شهید مدافع حرم این شهرستان با بیان این که فرزندان انقلاب اسلامی برای دفاع از حریم اسلام و انقلاب به جنگ با تکفیری های مورد حمایت آمریکا و صهیونیست ها رفتند، گفت: این انسان های با بصیرت جان خود را تقدیم کردند تا پرچم اسلام با افتخار همچنان در اهتزار باقی بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران از شهدای مدافع حرم به عنوان سند گویای دفاع از اسلام ناب یاد کرد و افزود: اگر مدافعان حرم آل الله نبودند امروز دشمنان اسلام به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) بی احترامی می کردند.

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این که شهدای مدافع حرم با  شجاعت، بصیرت، ایثار و ولایت پذیری خود در آن سوی مرزها با دشمن تکفیری مبارزه می کنند تا عزت و عظمت اسلام ناب حفظ شود، خاطرنشان کرد: اگر امروز کشورمان از امنیت بالایی برخوردار است به دلیل خون های پاک همین شهدای مدافع حرم است.

حجت الاسلام پوراکبر از شهدای مدافع حرم به عنوان سرمایه های معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: توطئه صهیونیستی آمریکایی ایجاد گروه های تکفیری که با حمایت گسترده مالی صعودی ها سال ها است در منطقه خاورمیانه کشتار و خونریزی ایجاد کرده با بصیرت و اقتدار مدافعان حرم خنثی شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جایگاه مقتدرانه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه رشادت ها و جانفشانی های شهدا به دست آمده است، تصریح کرد: شهدا با حضور خون در جبهه های حق علیه باطل به ما درس آزادگی، بصیرت و شجاعت آموختند.

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم پرورش یافتگان مکتب سید الشهدا هستند، خاطرنشان کرد: فرزندان انقلاب اسلامی با الگو قراردادن سیره عملی امام حسین(ع) و نهضت عاشورا از حریم اسلام و اهل بیت(ع) در برابر کفر و ظلم دفاع کردند.

حجت الاسلام پور اکبر با اشاره به این که در طول تاریخ نیز دشمنان اسلام ناب و اهل بیت(ع) همواره تلاش کردند تا نور اهل بیت(ع) را در جامعه کمرنگ کنند، تصریح کرد: اما در هر مقطعی مدافعان حقیقی دین و اهل بیت(ع) با نثار خون پاک خود در برابر توطئه دشمنان اسلام ایستادند و اجازه ندادند ذره از این دین مبین اسلام تحریف شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، تحریف دین را یکی از اهداف مهم دشمنان اسلام از زمان پیامبر تا به امروز عنوان کرد و گفت: ائمه معصومین(ع) و در دوره های بعد علما و بزرگان دینی با شهادت و همچنین جهاد علمی مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شدند.

مدیر حوزه علمیه بابل در ادامه سخنان خود با بیان این که شهادت توفیق بزرگی که نصیب هر فردی نمی شود، بیان داشت: این توفیق بزرگ الهی تنها نصیب بندگان خاص خداوند متعال می شود و امروز نیز شهدای مدافع حرم از همان جایگاه رفیع نزد پروردگار برخوردار هستند.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که مدافعان حرم غربت و دوری از وطن و خانواده را برای ماندگاری اسلام ناب با جان و دل پذیرفتند، ادامه داد: این انسان های با بصیرت و شجاع بدون هیچ چشم داشت و ادعایی در دیار غربت و در جوار ائمه اطهار(ع) به شهادت رسیدند تا امروز ما در امنیت کامل زندگی کنیم

امام جمعه تنکابن با اشاره به تجلیل ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهدای مدافع حرم و خانواده های بزرگوار آنها، گفت: به حتم همه ما همواره مدیون شهدا و خانواده های آنها خواهیم بود و مهم ترین وظیفه ای که ما در قبال این خون های پاک داریم ادامه راه آنها است که همان پاسداری از اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که شهدای مدافع حرم همواره به دنبال حفظ ارزش های اسلامی و انسانی بودند، افزود: جای بسی مباهات بوده که معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند که شهادت عزت ابدی است.

امام جمعه تنکابن، توطئه تکفیری ها علیه کشورهای مظلوم منطقه نظیر سوریه و عراق را طرح آمریکایی ها و صهیونیست ها برای نابود کردن جبهه مقاومت در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: این توطئه خطرناک با هوشیاری و بصیرت بسیج مردمی در کشورهای اسلامی که الگو گرفته شده از ملت ایران بود خنثی شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی منطقه با حمایت های مالی گسترده از تروریست های تکفیری بر تنش و جنگ در منطقه دامن زدند، تصریح کرد: متأسفانه عربستان به عنوان مهم ترین پایگاه پرورش تکفیری ها امروز حامی اصلی این گروه های جنایت کار در منطقه است.

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به این که امروز ریشه تکفیری ها در کشورهای عراق و سوریه در حال سوزاندن است، تصریح کرد: پس از موفقیت های گسترده نیروهای ارتش و بسیج مردمی در سوریه و عراق کشورهای غربی تلاش می کنند با اعلام آتش بس های طولانی زمینه احیای قدرت دوباره تکفیری ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به این که ایران اسلامی همواره پرچم دار جبهه مقاومت در جهان بوده است، خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش های دشمنان برای پایین آوردن این پرچم، اما امروز شاهد پیروزی های متعدد جبهه مقاومت و جهانی شدن این گفتمان هستیم.

مدیر حوزه علمیه بابل با تأکید براین که ما باید با جان و دل از آرمان‌ها و ارزش‌های شهدای والامقام مدافع حرم دفاع کنیم، گفت: با توجه به دفاعی که نیروهای مخلص بسیجی و شهدای مدافع حرم صورت دادند جلوی نفوذ و اعمال نیروهای تکفیری و داعش گرفته شد.

وی بیان کرد: با نگاه اجمالی به زندگی شهدایی مانند شهید مرادخانی به نکاتی برمی‌خوریم که از محوری‌ترین موضوعات اسلام ناب محمدی، انقلاب و ارزش‌های نظام اسلامی بر پایه تبعیت از ولایت فقیه الگو گرفته‌اند و در این راه شهدای ما برای دفاع و جهاد در راه خدا باکی از کشته شدن و شماطت دوست و دشمن نداشتند.

امام جمعه تنکابن خاطرنشان کرد: این شهدا، وارسته از دنیا و تعلقات آن بوده و همواره در حال خدمت بی‌مزد و منت به خلق خدا هستند و دفاع از این نظام آرمان و شهادت در این راه آرزوی قلبی آنها است./202/950/ب1

ارسال نظرات