۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۶۴۴۸۹
با حضور3 هزار هیأت مذهبی؛

اجتماع عظیم عزاداران رضوی در مشهد برگزار شد/ اقامه نماز ظهر به امامت آیت الله علم الهدی

مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت با حضور میلیونها زائر در حریم ملک پاسبان رضوی برگزار شد.
اجتماع عظيم عزاداران رضوي در حرم مطهر رضوي اجتماع عظيم عزاداران رضوي در حرم مطهر رضوي (29)

 گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، این روزها حریم رضوی میزبان میلیونها عاشق و دلداده ای است که از اقصی نقاط جهان اسلام به اینجا آمده اند؛ محبان اهل بیت با هر آیین و مذهبی از هرکجای جهان اسلام به پابوس امام رئوف می آیند چرا که امام رضا(ع) مخصوص و محبوب یک قشر یا مذهب خاص نیست.

آستان ملکوتی رضوی با حضور گسترده دسته ها و هیأت های عزاداری که با مرثیه سرایی، ذکر مصیبت و سینه زنی در رثای هشتمین خورشید آسمان ولایت و امامت ناله و فغان سر می دهند، غرق اندوه و ماتم است.

صحن و سرای رضوی مملو از جمعیتی است که با پای پیاده یا در قالب کاروان های زیارتی خود را به مشهد رسانده اند تا در رثای شهادت امام مهربانی با مجاوران حضرتش هم ناله شوند.

مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام هشتم(ع) امروز دهم آذرماه، مصادف با سی ام صفر با تجمع عظیم عزاداران رضوی در صحن جامع رضوی برگزار شد.

در این اجتماع سه هزار هیأت مذهبی از سراسر کشور نیز گردهم آمدند تا شهادت مظلومانه ولی نعمتشان را به ساحت قدسی صاحب الامر، حضرت بقیة الله تسلیت و تعزیت عرض کنند.

میلیونها نفر از مشتاقان و ارادتمندان اهل بیت پس از اقامه عزا، نماز جماعت ظهر شهادت امام رضا(ع) را به امامت آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان و‍ امام جمعه مشهد اقامه کردند.

شایان ذکر است که تشرف بیش از هزار نفر از عالمان و بزرگان اهل سنت در آخرین روزهای ماه صفر به مشهدالرضا، دشمنان اسلام را بیش از پیش خوار کرد، در حالی که رسانه های غربی و آمریکایی بر طبل تفرقه بین شیعه و سنی می کوبند، تشرف هزار نفری زائران اهل سنت نشان داد که این اتحاد روز به روز منسجم تر می شود.

گفتنی است، برنامه های تبلیغی، مذهبی و فرهنگی متعددی در چندین نوبت در رواق ها، صحن و سرا و شبستان های مسجد گوهرشاد ویژه روز شهادت و شام غریبان امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

همچنین در این ایام مراسم عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن مذهبی با سخنرانی وعاظ کشوری و مداحی ذاکران اهل بیت در جمع مردم ولایتمدار مشهد برقرار است.//202/1308/ب1

ارسال نظرات