۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۶۴۰۶۴
حجت الاسلام افشاری:

حکومت پیامبر الگویی مناسب برای حکومت ها است

حجت الاسلام افشاری با اشاره به درس‌هایی که پیامبر به همه جهانیان داده است، گفت: پیامبر شخصی بود که تشریفاتی عمل نمی‌کرد و مجالست با فقرا را بهتر از مجالست با ثروتمندان می دانست.
پیامبر

حجت الاسلام عبدالعظیم افشاری استاد حوه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، گفت: پیامبر اکرم(ص) در مدت ۲۳ سال حکومتی را پایه ریزی کرد که به جرات می توان گفت الگوی تمامی حکومت ها بود.

وی با اشاره به شاخصه های حکومت اسلامی گفت: پیامبر اکرم(ص) با ایمان به خدا و علم و معرفت به تمامی زوایای حکومت داری اسلامی مسلمین را مدیریت می کرد.

حجت الاسلام افشاری با اشاره به درس‌هایی که پیامبر به همه جهانیان داده است گفت: پیامبر شخصی بود که تشریفاتی عمل نمی‌کرد، مجالست با فقرا را بهتر از مجالست با ثروتمندان می دانست.

وی در ادامه گفت: پیامبر سنت‌های از جمله صفا و اخوت، اخلاق نیکو، کمک به دیگران و حتی اگر کسی با پیامبر دشمنی می کرد ایشان جواب بدی را با خوبی جبران می کرد.

حجت الاسلام افشاری تصریح کرد: با توجه به اینکه پیامبر با تمامی امت با اخلاق نیکو مدارا و عمل می کرد ولی در حکومت خود اقتار و عزت را پایه های اصلی این حکومت قرار داده بود.

وی در همین راستا گفت: همانطور که می بینیم پیامبر در جنگ با دشمنان و سرکوب کردن مشرکان و همچنین صلح زیرکانه با یهودیان که به سبب عهدنامه و قراردادی که بعدا یهودیان آن را نقض کردند و پیامبر با همه این مسائل با عزت و اقتدار مقابله  می کرد.

حجت الاسلام افشاری گفت: پیامبر در مبارزه با نفس فردی اسوه برای تمامی جهانیان در همه دوران ها بود که می توان از عبادت های طولانی و ریاضت هایی که ایشان به نفس خود می داد تا به خداوند متعال نزدیک شود نام برد.

وی در پایان افزود: شخصی نزد پیامبر آمد و گفت پسر من در خوردن خرما زیاده روی می کند، شما  نصیحتی بکنید، پیامبر گفت فردا بیایید، فردا این توصیه را به  فرزند آن شخص کرد، آن شخص پرسید چرا دیروز این توصیه را نکردید پیامبر گفت من دیروز خرما خورده بودم و نمی‌توانستم کاری را که خود به آن عمل نکرده بودم به فرزند شما بگویم./302/979/ب1

ارسال نظرات