۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۶۳۷۶۷
استاد حوزه علمیه قم:

پیاده روی اربعین تمرین پیاده نظام لشکر امام زمان است

حجت الاسلام رحیمی صادق گفت: امام حسین دوستداران خود را به کربلا می کشاند و لشکر ظهور را ساماندهی می کند.
حجت الاسلام محمد هادی رحیمی صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدهادی رحیمی صادق استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم عزاداری مدرسه علمیه امام مهدی کرمان گفت: نگاه عبرت آموز و پند گرفتن از این حادثه جاودان برای زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی ما لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: یزیدیان احساس می کردند با نابود کردن حسین نام و مرام حسین هم فراموش شد و از یاد ها رفت چون بدن ها پاره پاره شد و حکومت های بعد مثل بنی عباس از همه امکانات خود برای تحریف و فراموش کردن نهضت عاشورا استفاده کردند؛ متوکل عباسی چندین بار مرقد امام حسین را با خاک یکسان کرد که شیعیان شبانه می ساختند و پس از آن شخم زده شد اما نتوانست دل های حسینی را از شوق حسین (ع) جدا کند.

این استاد حوزه علمیه گفت: متوکل بعد از بی نتیجه دیدن تلاش های فراوان خود برای جلوگیری از حضور عاشقان امام حسین در کربلا، صد اشرفی طلا هزینه ورود به کربلا قرار داد؛ پیرزنی صد فقط صد اشرفی به همراه داشت که متوکل از او پرسید تو که صد اشرفی داری چرا مرکبی تهیه نکردی که راحت باشی؟ پیرزن در پاسخ گفت صد اشرفی را با کلفتی در آوردم و ترسیدم اگر بیشتر کار کنم برای به دست آوردن پول بیشتر بمیرم و به کربلا نروم که متوکل از خشمش دستور داد آن پیرزن را به آب بیاندازند و دیدند پیرزن در حال غرق شدن به امام حسین سلام می دهد.

وی ادامه داد: در زمان های مختلف طاغوت های زمان با دستگاه های عظیم رسانه ای خود تلاش های فراوانی کردند تا نام حسین را از دلها محو کنند اما نه تنها عشق امام حسین فراموش نشد بلکه هر روز عاشورا پر فروغ تر می شود؛ اگر کسی سال ها قبل به ما می گفت در 10 سال آینده 20 میلیون نفر از 50 کشور جهان پای پیاده کیلومتر راه می روند و خود را به کربلا می رسانند و بزرگترین اجتماع آزادگان عالم تشکیل می دهند باورمان نمی شد اما خاصیت نهضت امام حسین در بالندگی آن است.

حجت الاسلام رحیمی صادق گفت: حرکت بزرگ اربعین زمینه سازی بزرگی برای ظهور امام زمان بوده و تمرینی برای پیاده نظام لشکر امام زمان است؛ همه زیبایی های اربعین اعم از گذشت، قناعت، خستگی ناپذیری جلوه ای از سپاهیان امام زمان است؛ وقتی اهل بیت را از کربلا از کنار این بدن های پاره پاره عبور می دادند حضرت زینب بر سر بدن قطعه قطعه شده امام حسین رفت که از دور دید امام سجاد بر روی مرکب قرار دارد و نزدیک است جان تهی کند؛ حضرت زینب برای امام سجاد روایت ام ایمن را ذکر کرد که رسول خدا وعده داد این زمین روزگاری محل طواف عشاق عالم خواهد شد.

وی با طرح پرسش چرا کربلا ماند و اثری از دشمنان نیست؟ اظهار داشت: سه ساله امام حسین در خرابه شام ماند و از دنیا رفت اما امروز بارگاه باشکوهی دارد که محور شهر دمشق است اما بیرون از این بارگاه خرابه ای است که می گویند کاخ یزید اینجا بوده است؛ مهم ترین دلیل ماندگاری نهضت مقدس امام حسین پایه و اساس مستحکم آن یعنی خدایی بودن آن بود چون ابتدا و انتهای حادثه عاشورا سراسر جلوه عرفان و توحید ناب بود و کسی در کربلا چیزی جز خدا ندید.

مدیر سابق حوزه علمیه استان فارس گفت: جلوه ای از کربلا را امام خمینی به کار گرفت و انقلابی راه انداخت که استخوان های مستکبرین عالم را خورد کرد؛ خانمی در کربلا با عروس و پسرش حاضر شد و وقتی فرزندش به میدان می رفت او را حمایت کرد و به او گفت تو برای رضای خدا می روی؛ دشمن برای ایجاد ضعف در سپاه امام حسین سر پسر را بریدند و برای مادر فرستادند که مادر سر را بوسید و با تمام قدرت آن را به سمت دشمن پرتاب کرد و گفت چیزی که در راه خدا داده ام را پس نمی گیرم.

وی تأکید کرد: امام حسین برای غلام سیاه خود دعا کرد تا بدنش خوشبو و سفید شود و وقتی آن غلام گفت که من لایق نیستم خونم با خون علی اکبر مخلوط شود امام حسین مثل علی اکبر سر او را به دامن گرفت و صورت بر صورت این غلام سیاه گذاشت؛ کربلا و امام حسین یک تنه وارد شده تا زمینه ساز ظهور حضرت مهدی شود و همه سربازان ظهور را ساماندهی می کند و تمرین ظهور را اجرا می کند؛ اخلاص و خداطلبی کربلا به حدی بود که آن را تا امروز ماندگار کرده و روز به روز جلوه بیشتری دارد.

وی ادامه داد: محمد ابن حنفی برای امام حسین توصیه کرد به کوفه و عراق نرود اما امام حسین در پاسخ با استناد به قول رسول خدا در رویایی صادقانه فرمود خداوند می خواهد مرا و اهل بیت مرا کشته ببیند؛ امت رسول خدا جز با کشته شدن حضرت امام حسین بیدار نخواهند شد؛ کسانی پای به این راه می گذارند که استقامت داشته باشند هر کسی توان قبول تکلیف ندارد اما امام حسین بنابر تکلیف خودش پا به کربلا گذاشت و در لحظه آخر خطاب به خداوند رضایت خود را به قضای الهی اعلام کرد.

عضو شورای راهبردی قرارگاه خاتم الاوصیا کرمان در پایان گفت: کربلا با همه دشمنی ها و مانع تراشی ها در طول تاریخی «والوتر الموتور» و با عشق عظیم مردم جاودانه مانده چون خدایی بوده و هر نفس و حرکتی که خدایی باشد می ماند./9704/202/ب3

ارسال نظرات