۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۶۳۶۲۸
استاد حوزه علمیه سیرجان:

پیامبر عمر خود را در راه خدمت کردن به مردم صرف کرد

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که پیامبر(ص) عمر خود را در راه خدمت کردن به مردم صرف کرد، گفت: مردم زمانی می توانند زندگی خوبی را برای خود داشته باشند که راه پیامبر (ص) را سیره زندگی خود کنند.
پیامبر

حجت الاسلام محمد علی مظفری استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: پیامبر عمر خود را در خدمت کردن به مردم صرف کرد تا مردم در دنیا راه راست را برای خود انتخاب کنند.

وی افزود: خداوند پیامبر را برای هدایت کردن مردم مبعوث کرده و پیامبر وسیله ای بوده که مردم را به راه راست و از گناهان و کفر دور کند.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که مهربان بودن پیامبر نسبت به مردم از بهترین صفات پیامبر شناخته می شود، ابراز داشت: پیامبر نسبت به مردم مهربان بود و دلش برای مردم می سوخت به همین خاطر همیشه مردم را موعظه و پند می داد تا مردم راه خلاف را برای خود انتخاب نکنند.

وی اظهار داشت: اخلاق نیک پیامبر در رفتار و کردار خود الگوی مناسبی برای ما مردم است که در زندگی های خود همچون پیامبر با مردم از اخلاق بالایی برخورد دار باشیم تا بتوانیم خوب زندگی کنیم.

استاد حوزه علمیه سیرجان با توجه به این که مردم سیره پیامبر را به زندگی های خود دعوت کنند، بیان داشت: مردم زمانی می توانند زندگی خوبی را برای خود داشته باشند که پیامبر را به زندگی خود وارد کرده و گناه و خلاف را از زندگی خود دور کنند تا زندگی خوشی را برای خود داشته باشند.

حجت الاسلام مظفری خاطرنشان کرد: یکی از نعمت هایی که خداوند به مومنین داده این است که در سینه های او سعه صدر قرار داده تا بتوانند با گذشت و صبر صفات پیامبر در زندگی ها خود اجرایی کنند.

وی ابراز داشت: گناهان مردم در زندگی های خود سبب شده که نتوانند پیامبر را الگوی خود قرار دهند و مردم باید بدانند گناه عقل انسان را نابود و از خدا انسان را دور می کند و زندگی انسان را ذلیل می کند.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که پیامبر می خواهد زندگی انسان ها رنگ و بوی خدایی داشه باشد، تصریح کرد: اگر مردم در دنیا دنبال حق می خواهند بروند باید راه و رسم پیامبر را برای خود انتخاب کنند زیرا حق را خدا در وجود پیامبر گذاشته و کسی غیر از پیامبر حق را نمی گوید مگر این که خود پیامبر کسی را بیان کرده که او هم حق می گوید.

وی در پایان گفت: مومن واقعی کسی بوده که پیامبر را در همه ی کارها الگوی خود قرار دهند تا از شیطان و گناه دوری کنند و زندگی خوبی را برای خود به رقم بگذارند./9707/302/ب3

ارسال نظرات