۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۶۳۵۲۲
مدیرکل گزینش سازمان اوقاف کل کشور:

انجام کار فرهنگی نیازمند طراحی الگویی قانونمند و هدفدار است

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه در حوزه‌های فرهنگی شایسته است مسؤولان مرتبط به موضوع در آن حیطه ورود پیدا کنند گفت: برای حوزه‌های فرهنگی کل کشور می‌توان الگویی شایسته را طراحی کرد چون انجام کار فرهنگی بسیار حساس و ظریف است و در پاره‌ای موارد هزینه‌بر است کار فرهنگی در حقیقت یک کار ریشه‌ای و عمیق است.
حجت الاسلام انصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام انصاری مدیر کل گزینش سازمان اوقاف کل کشور عصر امروز در آستان مقدس زبیده خاتون با اشاره به بزرگ‌ترین کار تولیدی صورت گرفته در دنیا گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین کار تولیدی که در دنیا صورت می‌گیرد تولید مد است اگر کسی بخواهد در حوزه فرهنگی موفق باشد باید تولید مد داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین کارهای دشمن تولید مد است افزود: برای مقابله با مد دشمن باید از روشی متناسب با خود آن مد برنامه‌ای را طراحی کرد در موضوع کار فرهنگی باید بستر یک مکان یا فضا وسعت داده شود و از حالت تنگی و ضیق بودن خارج شود.


انجام کار فرهنگی نیازمند طراحی الگویی قانونمند و هدفدار است

این مقام مسؤول در ادامه با بیان اینکه در حوزه‌های فرهنگی شایسته است مسؤولان مرتبط به موضوع در آن حیطه ورود پیدا کنند اظهار کرد: برای حوزه‌های فرهنگی کل کشور می‌توان الگویی شایسته را طراحی کرد چون انجام کار فرهنگی بسیار حساس و ظریف است و در پاره‌ای موارد هزینه‌بر است کار فرهنگی در حقیقت یک کار ریشه‌ای و عمیق است.

حجت الاسلام انصاری در ادامه با اشاره به ارائه الگو در خصوص مساجد و هیئات مذهبی ابراز کرد: الگوی بسیاری از هیئات مذهبی در کشور ما از مغز به سوی پوسته رفته است برای اینکه این هیئات بتوانند اثرگزار باشند فاز نخست آن این است که محدوده کار معین و مشخص شود هر مسؤولی در حوزه کاری خود اظهار نظر کند و آسیب شناسی لازم را انجام دهد.

وی در پایان ادامه حضور روحانیون را درون مساجد و هیئت های مذهبی برکتی عظیم دانست و تصریح کرد: همین که روحانیون در مساجد حضور داشته باشند و با مردم تعامل دوستانه برقرار کنند این امر زمینه لازم را برای اثرگزاری مثبت در جامعه فراهم خواهد کرد اگر بخواهیم در حوزه فرهنگی کار ریشه ای و عمیق انجام دهیم باید مقدمات و بستر لازم فراهم باشد./873/203/ب3

 

ارسال نظرات